Döntött az Emirates: A Rolls-Royce legújabb, teljesítményjavított Trent 900 hajtóművét rendelte meg ahhoz az 50 gépes A380-800-as flottához, amelyre a légitársaság még 2013-ban, a dubaji légi szalonon szerződött az európai repülőgépgyárral. Ez minden idők legnagyobb kereskedelmi célú Rolls-Royce hajtómű rendelése, amelynek értéke 9,2 milliárd dollár.

Sir Tim Clark, Emirates elnök és John Rishton, Rolls-Royce vezérigazgató. (Fotó: Rolls-Royce) | © AIRportal.hu

Sir Tim Clark, Emirates elnök és John Rishton, Rolls-Royce vezérigazgató. (Fotó: Rolls-Royce)

Viszonylag hosszú ideig hagyta nyitva a hajtóműválasztásról szóló döntését az Emirates. A dubaji légitársaság, amely a világ legnagyobb A380-800-as üzemeltetője már 2013-ban, a légi szalonon megkötött szerződéskor jelezte az Airbusnak, várja milyen újításokkal rukkol elő a típushoz, elsősorban egy új hajtóműnek határozott hangot adva.

Az Emiratesnél jelenleg 59 darab A380-800-as teljesít szolgálatot, ezek mindegyike a konkurens Engine Alliance GP7200 hajtóművével működnek. A légitársaság mára viszont gazdaságosabb üzemet vár el a náluk 2008 augusztusa óta forgalomban lévő típustól, ezért kivártak, a Rolls-Royce hajtóműgyártó részlege 2013-ban ugyanis már javában dolgozott a Trent 900-as javított változatán.

Mivel az Airbus még mindig nem döntötte el, hogy nekilát-e egy A380neo (new engine option) programnak, amely alapjaiban új fejlesztésű, újabb generációs hajtóművet adna a kétszintes típusnak, az Emirates, mint az A380neo legfőbb szószólója, ha belátható időn belül át akarja venni gépeit a rendelkezésre álló hajtóművek közül kellett, hogy válasszon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Rolls-Royce közben el is készült a Trent 900 EP2 feljavított változattal, amely méréseik szerint legkevesebb 0,8%-os üzemanyag takarékossági többletet képes felmutatni a korábbi verzió teljesítményéhez képest. Miután 2013 év végén az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is jóváhagyta ezt az erőforrást, az A380-as vevőknek a Rolls-Royce-tól immáron ez áll rendelkezésre a katalógusokban.

Emirates A380-800-as itt még Engine Alliance hajtóművekkel. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Emirates A380-800-as itt még Engine Alliance hajtóművekkel. (Fotó: Airbus)

Piacvezető a Rolls-Royce, az Emiratesnek 2016-tól kezdődnek a szállítások

Rolls-Royce Trent 900 hajtóművek az A380-800-ason. (Fotó: Rolls-Royce) | © AIRportal.hu

Rolls-Royce Trent 900 hajtóművek az A380-800-ason.
(Fotó: Rolls-Royce)

Az Emiratest pedig meggyőzte a Rolls-Royce fejlesztése, aminek mind az ötven gépükre szóló hajtómű rendelés lett az eredménye, egy teljes körű TotalCare karbantartási csomaggal kiegészítve. A hajtóműgyártó közlése szerint a légitársaság 2016-tól kezdi el forgalomba állítani a Trent 900-as hajtóművekkel szerelt A380-asait.

A mostani, a gyártó részéről nagy örömmel bejelentett rendeléssel a Rolls-Royce immáron az A380-asok piacának több mint 50%-át uralja, vagyis a Superjumbo-üzemeltetők többsége a Trent hajtóművet választja, amikor A380-asainak meghajtásáról dönt.

Az Emirates egyébként régóta ügyfele a Rolls-Royce-nak. Az emírségekbeli légitársaság először 1996-ban vett flottájába RR hajtóművel szerelt repülőgépet. Érdemes megemlíteni, hogy a budapesti Liszt Ferenc repülőtérre naponta közlekedő A330-200-asok is mind Rolls-Royce hajtóművel üzemelnek.

A Rolls-Royce büszke rá, hogy annak idején 2007-ben a legelső A380-800-as is az ő hajtóművükkel állt szolgálatba, történetesen a Singapore Airlinesnál. Azóta pedig az összesen tizenhárom A380-as üzemeltető közül nyolcan választották a Trent 900-ast, amely több mint 70 gépen biztosít nélkülözhetetlen tolóerőt, eddig összességében több mint 4 millió repült órát teljesítve.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!