Elhozta Hamburgba, az idei Aviation Interiors Expóra a 737-es típuscsaládhoz fejlesztett új fedélzeti poggyásztartóját a Boeing. A gyártó ígérete szerint minden eddiginél hatékonyabb Space Bin nemcsak jobban igazodik a mai elvárásokhoz és több csomagnak ad helyet, hanem a használata is könnyebb.

A seattle-i Boeing 737 Configuration Studióban készült fotó az új Space Bin-ről. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A seattle-i Boeing 737 Configuration Studióban készült fotó az új Space Bin-ről. (Forrás: Boeing Company)

A Boeing legújabb 737-es poggyásztartójának újítása, hogy annak egyetlen rekeszébe akár hat darab oldalára fektetett, gurulós kézipoggyász-táskát is el lehet helyezni, amely kettővel tesz túl az eddigi legkorszerűbb, a Boeing SkyInterior (BSI) csomaggal kínált, mechanikáját tekintve már szintén felülről lefelé nyíló Pivot Bin rekeszek csomagbefogadó képességén.

Az amerikai repülőgépgyár azon légitársaságok igényei mentén alakította ki ezt az új poggyásztartó rekeszét, amelyek jelezték, még több kézipoggyászt szeretnének tudni elhelyezni a gépeik fedélzetén. Ez azért is fontos, mert a Space Bin minden 737-es típusváltozathoz opcionális felszereltség. Az üzemeltetőnek a gépei újonnan történő megrendelésekor tehát külön kell róla döntenie, kéri-e ezt a nagyobb poggyásztartót, vagy a saját elvárásai szerint megelégszik az alapfelszereltségként járó Pivot Bin-nel.

A Boeing konkrét összehasonlítást is adott, miszerint a 737-es típuscsalád leghosszabb törzsű tagján a Next Generation 737-900ER-n a jelenlegi maximális poggyász szám 132-ről 194-re, a 737-800-asnál 118-ról 174-re, a 737-700-as esetében pedig 90-ről 130-ra emelkedik, és ugyanezek az adatok érvényesek a leendő legújabb generációs MAX-változatokra, így a 737 MAX-7, MAX-8 és MAX-9-re is, mivel a Space Bin természetesen már ezek katalógusaiban is a vevők rendelkezésére áll.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing seattle-i kabinkonfigurációs stúdiója azonban nem elégedett meg az elhelyezhető poggyász szám növelésével. Amikor hozzáláttak az új poggyász rekesz megtervezéséhez az is szempont volt számukra, hogy praktikusabb, az utasok és a légiutas-kísérők számára is könnyebben kezelhető eszközt alkossanak. Ezen a téren újítás, hogy a rekeszek az előtte álló emberhez alacsonyabbra nyílnak, így az alacsonyabb testalkatúak is jobban rálátnak a rekesz egészére, ami a Boeing szerint javítani fogja a rakodás hatékonyságát, akár a be-, akár a kipakolás esetén.

Összehasonlító fotó. Egymás mellett balra a Boeing SkyInterior belső alaptartozéka, a Pivot Bin rekesz, és jobbra az NG-khez és a MAX-okhoz is opcionális Space Bin. (Fotó: Jim Anderson - Boeing Company) | © AIRportal.hu

Összehasonlító fotó. Egymás mellett balra a Boeing SkyInterior belső alaptartozéka, a Pivot Bin rekesz, és jobbra az NG-khez és a MAX-okhoz is opcionális Space Bin. (Fotó: Jim Anderson – Boeing Company)

A stúdió külön büszkesége, hogy saját szakembereivel közös tesztjei mellett gyakori utazókat, törzsutasokat is meghívott, és bemutatta nekik az újítást, amelyről a legtöbben nagyon elismerően vélekedtek és örömmel fogadták azt. Ennek kapcsán jó hír, hogy a Boeing nemcsak az újonnan rendelt és átadott 737-eseihez teszi elérhetővé ezt a poggyásztartóját, hanem a Next Generation típusváltozatoknál utólagos kiépítéssel is.

A gyáriak szerint a Space Bin azért is előnyös, mert gyorsabb lehet vele az utasok be-, és kiszállása, ami számukra a nyugodtabb, stresszmentesebb utazás, a légitársaságnak, illetőleg az adott járatnak pedig a fordulóidő szempontjából kedvező.

A Boeing tavaly júliusban mutatta be a Space Bin rekeszét, amelyet elsőként az Alaska Airlines rendelt meg gépeihez, de a gyártó legfrissebb, a hamburgi premiert bejelentő közleménye szerint azóta már a Delta Air Lines is bizalmat szavazott ennek az új poggyásztartónak. Ez eddig nem sok, mindössze két megrendelő, de talán éppen a hamburgi bemutató lendít majd az eladásokon valamelyest. A Space Bin a Boeing korábbi közlése szerint 2015-től jelenik meg a forgalomban.

A Delta Air Lines minden bizonnyal nagy hangsúlyt fektet utasai „kézipoggyász komfortjára”, mivel az Airbus által az A320-as típuscsaládhoz újonnan bevezetett, tavaly szeptemberben meghirdetett nagy poggyásztartójuknak viszont ők lesznek az indító légitársasága. Az európai repülőgépgyár ígéri, az ő új poggyászrekeszük még a Boeing Space Binjénél is nagyobb lesz.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!