Összesen 184 darab kereskedelmi célú repülőgépet adott át 2015 első negyedévében a Boeing. Ez 23 géppel több az előző évi azonos időszakhoz képest. Az amerikai repülőgépgyár változatlanul a 737-esből bocsátott vevőinek rendelkezésére a legtöbbet, de figyelemre méltó, hogy a szélestörzsűek között immár a 787-es került a legnagyobb számban légitársaságokhoz.

Közzétette az idei első negyedéves szállítási adatait a Boeing kereskedelmi gépeket gyártó részlege, amely szerint 121 darab 737-est, 4 darab 747-est, 5 darab 767-est, 24 darab 777-est és 30 darab 787-est adtak át a megrendelőiknek. Ez 14,3%-os növekedést mutat az előző évi azonos időszak 161 gépes teljesítményéhez képest.

Összehasonlítva az adatokat a Boeing nemcsak növelte átadásait az idei év első három hónapjában, hanem a típuscsaládok szerinti eloszlás is másképp alakult. A legnagyobb számban változatlanul a 737-es fogyott, sőt a 777-esből és a négyhajtóműves 747-esből is épp ugyanannyit, 24, illetőleg 4 darabot adtak át, mint az előző évben, de a szélestörzsűeknél mégis változott a felállás.

Idén a Boeing 787-es típuscsalád vitte a prímet a maga 30 gépes átadásával. A Dreamliner-program tavaly ilyenkor, a számok összesítésekor még csak 18 géppel tudott elszámolni, ami egyértelműen jelzi a Boeingnek a típus gyártásának felfuttatásába fektetett erőfeszítéseit. Nagy is a szükség rá, mert a legfrissebb, márciusi adatsor szerint a háromféle típusváltozatban kínált 787-esből összesen 1105 darabot adtak el eddig, amiből még csak 258 van forgalomban.

Randy Tinseth, a Boeing marketing igazgató alelnöke külön kiemelte, hogy az első negyedévben 110 géprendelés futott be hozzájuk, amelyből harminc darabbal hízott tovább a 787-esek iránti igény.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 777-es család két típusváltozatban vár átadásokra. A március havi összesítés szerint ezek a típuscsaládnak igazán nagy sikert kovácsoló 777-300ER és a teherszállító 777-200F. Előbbiből 215, utóbbiból 46 darabot kell még legyártania a Boeingnek. A többi 286 darabos rendelés már az új generációs 777X szériára érvényes, amely legkorábban 2020-ban állhat forgalomba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!