Rájár a rúd a kanadai Bombardier repülőgépgyár CSeries programjára, azon belül is az elsőként forgalomba kerülő CS100-asra, miután úgy tűnik, az eddig is akadozó projekt további késéseket szenved el – értesült a Bloomberg.

Ismét csúszást kellett bejelentenie a Bombardier vezetőségének a CSeries 100-as forgalomba állításával kapcsolatban, miután az eddig már szinte biztosra vett idei év végi időpontot 2016-ra kellett kitolni.

Mi lesz veled CS100? Egyelőre az első üzembeállító légitársaság kiléte is bizonytalan. Most úgy hírlik, hogy a Swiss lehet az indító. (Fotó: Bombardier Aerospace) | © AIRportal.hu

Mi lesz veled CS100? Egyelőre az első üzembeállító légitársaság kiléte is bizonytalan. Most úgy hírlik, hogy a Swiss lehet az indító. (Fotó: Bombardier Aerospace)

A Bombardier repülőgépgyár nemrég megválasztott vezérigazgatója, Alain Bellemare úgy fogalmazott, hogy 2015 végére már minden szükséges kanadai engedéllyel rendelkezni fog repülőgépük, a vevők azonban csak 2016-tól juthatnak hozzá az első CS100-as gépeikhez. Bellemare azzal próbálta jobb színben feltüntetni a helyzetet, hogy ez a csúszás nem fogja jelentősen befolyásolni az átadásokat, és a program ütemezése már érkezése előtt is így állt a CS100-assal.

Azzal viszont, hogy ténylegesen mikor kezdheti meg az üzemelést a szóban forgó, egyébként vadonatúj fejlesztésű típus nem mehetünk biztosra, mivel a Bombardier már többször is tett ígéretet a repülő forgalomba bocsátásával kapcsolatban, és az mindig késésbe fulladt. Sőt, volt, hogy magát a tesztfázist is három hónapra kénytelenek voltak leállítani, miután gondok akadtak az egyik prototípus hajtóművével. A fejlesztési költségek ezidáig 5,4 milliárd dollárt tesznek ki, ami 2 milliárddal több a tervezettnél.

Mindennek alapján nem alakul túl jól a főként az Embraer E-Jetek riválisának szánt CS100-as sorsa, viszont magáé a programé sem. Igaz, hogy több mint 2400 repült óránál jár az immáron 5 géppel zajló berepülési folyamat, valamint a hosszabb törzsű CS300-as is levegőbe emelkedett már, de még mindig elég komoly rendeléshiánnyal küszködik a CSeries. A projekt indulása óta mindössze 243 fix szerződést kötöttek CSeries gépekre, ebből 180 darab pedig a CS300-asnak szól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!