Március 30-án megnyitotta legújabb, madridi járatát az Etihad Airways. Az Egyesült Arab Emírségek légitársasága ezentúl a hét négy napján biztosít közvetlen járatot az Abu Dhabi bázisa és az Adolfo Suárez – Barajas nemzetközi repülőtér között. A térségbeli két legnagyobb konkurens, a Qatar Airways és az Emirates ennél jóval nagyobb kapacitásokat koncentrál a spanyol fővárosra.
Qatar: növekvő dél-európai kapacitás, Dreamliner Rómába
Emirates: beindult a Superjumbo üzem Barcelonába
Hétfőn reggel landolt Madridban, a Barajas nemzetközi repülőtéren az Etihad Airways első, Abu Dhabiból érkező menetrendszerű járata. Az Arab Emírségek nemzeti légitársasága ezentúl a hét négy napján, hétfőnként, szerdánként, péntekenként és szombatonként repül a spanyol fővárosba.
Madrid az Etihad Airways útvonalhálózatának első délnyugat-európai célpontja, ezért a spanyol főváros, amely az ország legnagyobb városa is egyben a légitársaság térségbeli nyitását is jelképezi. James Hogan, az Etihad Airways elnök-vezérigazgatója örömét fejezte ki a járatnyitás kapcsán, szerinte Madrid egy igen fontos célpontja nemcsak az európai, hanem a globális hálózatuknak egyaránt. Az új járattal az utazóközönség a két ország fővárosa között, de az Abu Dhabi központon keresztül igénybe vehető további csatlakozásokkal is kitűnő összeköttetést kap, például Ázsia-Óceiánia irányába – mutatott rá a légitársaság vezetője.
Az Abu Dhabi és Madrid között 8 óra 10 perces útvonalra az Etihad Airways Airbus A330-200-as típusát állította, amely kétosztályos elrendezésben összesen 262 utast vehet fedélzetére, huszonketten a business osztályon, kétszáznegyvenen a turistán helyet foglalva. A március 30-i nyitójáratot az A6-EYR lajstromú gép teljesítette. A járat odafelé (EY075) a megadott napokon hajnali 02:35-kor száll fel Abu Dhabiból és reggel 08:45-kor van Madridban, ahonnan (EY076) délelőtt 10:05-kor száll fel és este 19:25-kor érkezik vissza. (Helyi idők kerültek feltüntetésre.)
A Qatar és az Emirates naponta kétszer repüli Madridot
A konkurens Qatar Airways és a dubaji Emirates, amelyek szintén saját elosztó-központjaikra igyekeznek koncentrálni az átszálló forgalmat jóval nagyobb kapacitással működnek Madridba, ami a járatok sűrűségére és a géptípus teljesítményére egyformán vonatkozik. A dohai légitársaság idén januárban hirdette meg, hogy július 16-tól heti tízről tizennégyre növeli madridi járatainak számát, amely szerint már napi két járatuk lesz, Boeing 777-300ER típussal kiszolgálva.
Ezt követően nem sokkal pedig az Emirates jelezte, hogy augusztus 1-jétől napi két madridi járatából az egyiket Airbus A380-800 óriásgépével teljesíti, a másikon pedig továbbra is marad a Boeing 777-300ER. Madridban ráadásul az Emirates lesz első légitársaság, amely menetrendszerűen üzemeltet A380-ast.