Az összesen 34 darab Embraer E-Jetre szóló szerződésből a KLM a felét, tizenhét gépet végleges rendelésbe adott, a másik tizenhét gépet pedig opciós foglalásként jegyzi a felek között létrejött kontraktus, amelynek összértéke a listaárakon számítva 1,5 milliárd dollárt képvisel.

Embraer E-Jet látványterv KLM Cityhopper színekben. (Forrás: Emraer) | © AIRportal.hu

Embraer E-Jet látványterv KLM Cityhopper színekben.
(Forrás: Emraer)

A KLM a maga részéről 15 darab E-175 és 2 darab E-190 típust rendelt a regionális járatokat teljesítő leányvállalata, a KLM Cityhopper számára. A gépek szállításai a hosszabb törzsű E-190-esekkel kezdődnek, amelyek már idén év végén, várhatóan decemberben megérkeznek a flottába, míg az E-175-ösöket 2016 márciusa és 2018 júniusa között adja át a brazil repülőgépgyár.

Az opciós foglalásba vett másik tizenhét E-Jet, amennyiben szükség lesz rájuk a KLM Cityhopper, valamint a HOP!, az Air France regionális leányvállalata számára lettek előrendelve. A végleges rendelésbe adott tizenhét E-Jet, amelyek a listaárakon számítva 764 millió dolláros üzletet jelentenek az Embraernek a megrendelő igénye szerint, mindkét típusváltozatban egyosztályos kabinkonfigurációval készülnek, az E-190-esek 100, az E-175-ösök 88 utasüléssel.

A KLM a KLM Cityhopper még meglévő tizenkilenc darab, 80 üléses Fokker 70-eseinek helyébe választotta az Embraer E-Jeteket. Az Air France – KLM csoport 2008-ban kezdte meg Fokker típusainak (F100/F70) kivonását, amely ha végbe megy, és minden megrendelt Embraer E-Jet leszállításra kerül a francia – holland légitársaság csoportnak összesen 71 gépből álló, Európa legnagyobb E-Jet flottája lesz a birtokában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Austrian Airlines is E-Jettel váltja Fokkereit

Embraer E-175 másik látványterven. (Forrás: KLM Royal Dutch Airlines) | © AIRportal.hu

Embraer E-175 másik látványterven.
(Forrás: KLM Royal Dutch Airlines)

A naponta mintegy 300 járatot teljesítő KLM Cityhopper az új Embraer-flottától nagyobb fokú gazdaságosságot vár, amely nemcsak a Fokkereknél nagyobb utaskapacitásból, hanem a típus gazdaságosabb üzeméből, üzemanyag takarékosságából is következik. Az Embraer külön is kitért rá, hogy a KLM az E-175-ösök közül a legújabb, teljesítményjavító csomaggal ellátott szériát választotta, amelynek az aerodinamikai újítások közül elsősorban az új szárnyvége járul hozzá az előnyösebb üzemhez.

Tavaly márciusban, amikor hírt adtunk az első ilyen E-175 kigördüléséről a gyáriak közlése szerint a javításoknak köszönhetően az eredeti 5%-os célteljesítményt is sikerült felülmúlni, a próbarepülések során ugyanis 6,4%-kal kedvezőbb értékeket mértek az üzemanyag takarékosságban. A KLM mindennek alapján máris a kategóriája legköltséghatékonyabb típusának mutatta be a megrendelt E-175-öst.

Nemrég az Austrian Airlines jelezte, ők is Embraer E-Jetekkel modernizálják regionális flottájukat. Holland gyártmányú Fokker 70 és 100-asaik váltótípusának az E-195-öst megnevezve, amellyel az Embraernek egy új üzemeltetőt sikerült szereznie. Igaz, az osztrák légitársaság gépei nem újonnan a gyárból, hanem az anyacég egy másik leányától, a Lufthansa CityLine-tól érkeznek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!