Utólagos sharkletesítésbe kezdett az Aeroflot. Az orosz légitársaság nyolc darab A320-as Airbusán látott neki a szárnyvég kicserélésének a gépek hatékonyságnövelése érdekében.

Előtérben az eddigi wingtip fence típusú szárnyvég, háttérben pedig már felhelyezve az új, hatékonyabb Sharklet. (Fotó: Aeroflot) | © AIRportal.hu

Előtérben az eddigi wingtip fence típusú szárnyvég, háttérben pedig már felhelyezve az új, hatékonyabb Sharklet. (Fotó: Aeroflot)

Az Aeroflot közlése szerint a szárnyvég cserét Prágában végeztetik. (Fotó: Aeroflot) | © AIRportal.hu

Az Aeroflot közlése szerint a szárnyvég cserét Prágában végeztetik. (Fotó: Aeroflot)

Ez a fotó jól érzékelteti a Sharklet méreteit. (Fotó: Aeroflot) | © AIRportal.hu

Ez a fotó jól érzékelteti a Sharklet méreteit.
(Fotó: Aeroflot)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az orosz nemzeti légitársaság tavaly februárban állított szolgálatba Sharklet szárnyvéggel ellátott A320-ast, de az akkor átvett gép közvetlenül az Airbustól érkezett, így az már gyárilag az új szárnyvég technológiát viselte magán. Most összesen tizenkét sharkletes A320-asa van az Aeroflotnak, mindegyik gyárilag szerelten.

A légitársaság azonban már meglévő, az utólagos kiépítésre alkalmas A320-asain is szeretné kihasználni a Sharklet nyújtotta előnyöket, ezért döntöttek a szárnyvég csere mellett, amely az első körben – mint megtudtuk – nyolc gépet érint. Az Aeroflottól kapott tájékoztatás szerint a sharkletesítésbe a 2012. december utáni gyártású gépeiket vonják be, azok szárnyszerkezete alkalmas ugyanis az új szárnyvég viszonylag gyors felhelyezésére.

Az Airbus 2012 decembere óta kínál az új építésű A320-as típusaihoz Sharkletet, mint opcionális kiegészítőt, amely az új hajtómű opciós A320neo családon már az alapfelszereltség része lesz. A 2,4 méter magasra felnyúló szárnyvég akár 4 százalékos üzemanyag takarékossághoz képes hozzásegíteni a gépet, és a csekélyebb kerozin fogyasztásból adódóan az üzemeltetők hosszabb útvonalakra (+100 tengeri mérföld), vagy nagyobb hasznos teherrel (+450 kg) repülhetik járataikat.

Az európai repülőgépgyár 2013 októberében jelentette be, hogy 2015-től már nemcsak az újonnan rendelt, hanem a szolgálatban lévő idősebb gépek szárnyvégei is elláthatók lesznek ezzel a kiegészítővel, ez alatt azt értve, hogy a 2012 decembere előtt gyártásba vett A320-asokon is, amelyek szárnyszerkezete eredetileg nem volt előkészítve a „cápauszony” szárnyvég fogadására.

A Sharklet népszerűségét bizonyítja, hogy az Airbus 2014 februárjában már az ezredik ilyen szárnyvég elkészültéről adott hírt, a gyártást végző Korean Air Aerospace Division-nel közösen, amely az akkori híradás szerint havonta ötven darab Sharkletet készít. Európában egyébként a Lufthansa volt az első légitársaság, amely sharkletes A320-ast helyezett üzembe.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!