Utólagos sharkletesítésbe kezdett az Aeroflot. Az orosz légitársaság nyolc darab A320-as Airbusán látott neki a szárnyvég kicserélésének a gépek hatékonyságnövelése érdekében.
Airbus: Sharklet szárnyvég utólag is
Már az ezredik Sharkletnél tart az Airbus
Az orosz nemzeti légitársaság tavaly februárban állított szolgálatba Sharklet szárnyvéggel ellátott A320-ast, de az akkor átvett gép közvetlenül az Airbustól érkezett, így az már gyárilag az új szárnyvég technológiát viselte magán. Most összesen tizenkét sharkletes A320-asa van az Aeroflotnak, mindegyik gyárilag szerelten.
A légitársaság azonban már meglévő, az utólagos kiépítésre alkalmas A320-asain is szeretné kihasználni a Sharklet nyújtotta előnyöket, ezért döntöttek a szárnyvég csere mellett, amely az első körben – mint megtudtuk – nyolc gépet érint. Az Aeroflottól kapott tájékoztatás szerint a sharkletesítésbe a 2012. december utáni gyártású gépeiket vonják be, azok szárnyszerkezete alkalmas ugyanis az új szárnyvég viszonylag gyors felhelyezésére.
Az Airbus 2012 decembere óta kínál az új építésű A320-as típusaihoz Sharkletet, mint opcionális kiegészítőt, amely az új hajtómű opciós A320neo családon már az alapfelszereltség része lesz. A 2,4 méter magasra felnyúló szárnyvég akár 4 százalékos üzemanyag takarékossághoz képes hozzásegíteni a gépet, és a csekélyebb kerozin fogyasztásból adódóan az üzemeltetők hosszabb útvonalakra (+100 tengeri mérföld), vagy nagyobb hasznos teherrel (+450 kg) repülhetik járataikat.
Az európai repülőgépgyár 2013 októberében jelentette be, hogy 2015-től már nemcsak az újonnan rendelt, hanem a szolgálatban lévő idősebb gépek szárnyvégei is elláthatók lesznek ezzel a kiegészítővel, ez alatt azt értve, hogy a 2012 decembere előtt gyártásba vett A320-asokon is, amelyek szárnyszerkezete eredetileg nem volt előkészítve a „cápauszony” szárnyvég fogadására.
A Sharklet népszerűségét bizonyítja, hogy az Airbus 2014 februárjában már az ezredik ilyen szárnyvég elkészültéről adott hírt, a gyártást végző Korean Air Aerospace Division-nel közösen, amely az akkori híradás szerint havonta ötven darab Sharkletet készít. Európában egyébként a Lufthansa volt az első légitársaság, amely sharkletes A320-ast helyezett üzembe.