Leendő pilótái számára tartott válogatást Haidarábád városában az Air India. A meghallgatásra azonban egyetlen jelentkező sem akadt.

A Boeing 787-esek által teljesített járatok is sokszor késnek a légitársaság hibájából eredendően. (Fotó: Bodorics Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Boeing 787-esek által teljesített járatok is sokszor késnek a légitársaság hibájából eredendően.
(Fotó: Bodorics Tamás – AIRportal.hu)

Az Air India összesen 197 pozícióra keresett alkalmas személyeket, akik a légitársaság Airbus típusú utasszállítóin tudtak volna kapitányként, illetve elsőtisztként elhelyezkedni, de az India negyedik legnagyobb városában tartott toborzó – jelentkezők hiányában – nem járt sikerrel, amelynek a következményei akár súlyosak is lehetnek. Az Air India járatai ugyanis sokszor a megfelelő személyzet hiánya miatt szenvednek késéseket.

Az indiai légügyi titkár, V Somasundaran 2015 januárjában arra utasította az Air Indiát, hogy közel 800 új légiutaskísérőt toborozzon, elkerülve a munkaerőhiányból adódó járatkimaradásokat, illetve késéseket – írja cikkében a Telegraph.

A légitársaság idén már többször is okozott kellemetlenséget utasainak: januárban a London és Delhi között közlekedő járat mintegy 12 órán át a földön vesztegelt, mivel nem tudott pilótákat keríteni a járat teljesítéséhez. Ennek következtében a légitársaságnak nagyjából 200 utast kellett elszállásolni a környező szállodákban, melynek nyilván hatalmas anyagi vonzatai voltak, de más problémák is felmerültek az indiai cég háza táján. 2012-ben ugyanis 724 millió fontos állami segélyt kellett kérvényezniük az üzemelés folytatásához, valamint meg kellett válniuk öt darab Boeing 777-200LR típusú utasszállító repülőgépüktől, melyeket végül az Etihad Airways vásárolt meg 2013 decemberében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Telegraph ráadásul már többször számolt be nagy értékű alkatrészek eltűnéséről is, illetve olyan esetekről, amikor vámmentes áruk, elsősorban alkoholos italok kerültek ellopásra, és arra is volt példa, hogy fizető utasokat vettek le egy adott járatról annak érdekében, hogy a társaság a saját dolgozóit tudja felültetni a repülőgépre. Utóbbi esetben lehet, hogy jobban jártak az utasok, mivel 2014 augusztusában a társaság egyik Airbus A321-ese patkányok seregével a fedélzetén érkezett meg Kalkuttából.

Nem hagyható ki a sorból az Air India legutóbbi meghibásodással kapcsolatos esete sem, amikor Budapesten szakította meg útját a társaság egyik Boeing 787-8-as repülőgépe, amely azután másfél hétig, egyik hajtóműve komplett cseréjéig Ferihegyen parkolt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!