Augusztusban készül átvenni az első Airbus A350-900XWB utasszállító repülőgépét a Finnair, amely az új generációs típus európai indító légitársasága. Az A350-essel flottát modernizáló Finnair összesen 19 darabot rendelt a kompozit építésű gépből. Áprilisban indul a jegyértékesítés és lesznek Európán belüli gyakorló járatok.

Finnair A350-900XWB computer grafika. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Finnair A350-900XWB computer grafika. (Forrás: Airbus)

Elébe ment a dolgoknak a Finnair, és máris megnevezte azt a dátumot, augusztus 16-át, amikor az első A350-900-as Airbusuk átvételét tervezik. A jegyek értékesítése pedig már április 9-én kezdetét veszi azokra a járatokra, amelyeken az új típus fog közlekedni – tudtuk meg a légitársaságtól.

A legfrissebb tájékoztatás szerint a Finnair a téli menetrendben állítja hosszú távú járatain forgalomba az A350-est, amely elsődlegesen távol-keleti célpontokra fog repülni. Az első járat várhatóan október végén indul Sanghajba, miután sorrendben Peking, Bangkok, Hong Kong és Szingapúr következnek majd.

Annak ellenére, hogy a Finnair korábban azt közölte, a hosszú távú járatok megkezdése előtt nincs tervben rövidebb viszonylatok repülése a személyzetek gyakorlatszerzése és a típussal való összeszokás érdekében, mostanra eldőlt, lesznek ilyen járatok Európán belül. Az útvonalakról és a járatok menetrendjéről azonban egyelőre nincs döntés. Rákérdezésünkre, miszerint esetleg Budapest is érintett lehet-e ezekben a járatokban, ismételten azt a választ kaptuk, hogy még nincs döntés az útvonalakról, annyi kiegészítéssel, hogy április 9-ig választják ki a célpontokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A350-900XWB fedélzeti látványterv. (Forrás: Finnair) | © AIRportal.hu

A350-900XWB fedélzeti látványterv. (Forrás: Finnair)

A Finnair az A350-esek forgalomba vezetésének, valamint az A340-300-asok kivonásának rendjét is ismertette. E szerint az első négy darab A350-900-ast 2015-ben veszi át a légitársaság. Aztán 2016-2017 között hét darab A350-es érkezik a flottába, majd pedig a 2014 decemberében opciós lekötésből fix rendeléssé konvertált 8 gép szállításai 2018-2023 között bonyolódnak. A mára már kevésbé költséghatékony négyhajtóműves A340-300-asokat 2017-ig vonják ki, utána a szélestörzsű flottában csak A330-as és A350-es gépek működnek.

Az A350-900-as fedélzete a Finnair konfigurációjában összesen 297 utasférőhelyes lesz, amelyből 46 a business, 43 az economy comfort és 208 az economy osztályú ülés. A gyártási rendben az MSN18 gyári számú A350-es lesz a Finnair első A350-ese. Előtte még a Qatar Airways és a Vietnam Airlines vesz a flottájába A350-eseket.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!