A lengyel Metal Master vállalat örömmel jelentette be ultrakönnyű üzleti repülőgépének, a Flaris LAR-1 gurulópróbáinak megkezdését.

A Bydgoszcz repülőtéren egy kétórás teszt keretében megkezdték a Flaris LAR-1 gurulópróbáit. A Pratt&Whitney Canada PW610 sugárhajtóművel szerelt típus erőforrását, futóműveit és fékrendszerét ellenőrizték az első tesztek alkalmával, melyek során a legnagyobb elért sebesség 55 csomó (100km/h) volt.

A február 20-i eseményt még több gurulópróba követi majd, melyek sikeres teljesítését követően kerülhet sor a lengyel masina szűzrepülésére.

FLARIS LAR-1 (Forrás: flaris.pl) | © AIRportal.hu

FLARIS LAR-1 (Forrás: flaris.pl)


A lengyel sugárhajtású üzleti gép 2013-ban a Párizsi Légiszalonon mutatkozott be a nagyközönségnek (akkor még csak egy életnagyságú makett személyében). Az első prototípust földi terheléses próbákhoz használták/használják a varsói Katonai Műszaki Egyetemen. A berepülési program megkezdésére szánt második prototípus (hírünk főszereplője) első repülését eredetileg 2014-re tervezték, ám a gép szűzfelszállására ismeretlen okokból a mai napig nem került sor.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az 1.5 millió eurós (1.9 millió dolláros) árcédulával rendelkező gép maximális felszállósúlyát 1500 kilogrammra tervezik, a 380 csomós utazósebesség mellé 3200 kilométeres hatótáv társul. A szénszálas kompozitból készülő, mentőernyővel ellátott ötszemélyes (pilóta + 4 utas) masina első példányait várhatóan 2016-tól vehetik át a vevők, de még csak a lengyel légügyi hatóság S-1 jelölésű, kísérleti repülőgépek számára megalkotott szabályrendszer szerint engedélyezve. Az EASA CS-23 szerinti típusjogosítást csak 2018-ra reméli a gyártó.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!