Az új terminál szatellithez új típus is dukál, ezért Münchenben lesz a bázisa a Lufthansa első Airbus A350XWB típusának. A német légitársaság, amelynek összesen 25 darab A350-900-asra van érvényes rendelése 2016-ban várja az első új generációs szélestörzsű Airbusát.

A350-900XWB Lufthansa színekben computer grafikán. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-900XWB Lufthansa színekben computer grafikán.
(Forrás: Airbus)
Oldalnézetben az A350-900XWB. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Oldalnézetben az A350-900XWB. (Forrás: Airbus)

Nem Frankfurtba, hanem a második legnagyobb bázisára, Münchenbe fog érkezni 2016-ban a Lufthansa első A350-900XWB típusa, az Airbus legújabb generációs szélestörzsű utasszállítója. Carsten Sphor, a Luftahnsa elnök-vezérigazgatója ezt az ATW-nek múlt héten adott nyilatkozatában erősítette meg.

A müncheni repülőtéren ekkorra már működni fog a Lufthansa és a Star Alliance szövetségesei által használt 2-es terminál új szatellitje, amelynek kapacitását és színvonalát minden bizonnyal az A350-essel is szeretnék emelni. A terminálbővítő beruházást egyébként 2012 áprilisában indították, amelynek 650 millió eurós költségén 60/40 arányban osztozik a Flughafen München GmbH, a repülőtér üzemeltetője és a német légitársaság.

A Lufthansa 2013 őszén 34 gépes Boeing 777-9X megrendelésével egyidejűleg jelentette be, hogy összesen 55 darab A350-900-asra is vásárlási szerződést kötött, megújítandó a hosszú távú járatokat teljesítő flottáját. Az európai építésű A350-esből a légitársaság 25 gépre fix, 30 gépre pedig opciós lekötést formált. Így, az egyre közelgő átadásokkal kerültek napirendre a típus bevezetése körüli kérdések, amelyekkel kapcsolatban Simone Menne, a Lufthansa Group pénzügyi igazgatója is megszólalt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Óriási flottafejlesztést hajt végre a Lufthansa

E szerint a Lufthansa 2016-ban két darab A350-900-ast fog átvenni az Airbustól, amely a következő évben újabb öt gépet ad át a légitársaságnak, vagyis 2017-ben a flotta már összesen hét darab eXtra-Wide-Body A350-est fog számlálni – rámutatva, hogy a társaság 60 éves történetének legnagyobb flottafejlesztése van folyamatban.

Az első müncheni üdvözlet az A350-esnek, idén februárban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az első müncheni üdvözlet az A350-esnek, idén februárban. (Fotó: Airbus)
Az A350-900XWB első müncheni látogatása, 2015. február 28-i fotón. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A350-900XWB első müncheni látogatása, 2015. február 28-i fotón. (Fotó: Airbus)

A következő tíz évben, 2025-ig ugyanis tényleg annyi, 272 darab vadonatúj repülőgépet készülnek átvenni a listaárakon számítva mintegy 38 milliárd euró értékben, amihez hasonlót csak a leggazdagabb arab légitársaságok könyveiben lehet látni. Sőt, az igazgatótanács a legutóbbi ülésén máris újabb kilenc géppel toldotta meg ezt, köztük a Swiss International Air Lines-nak rendelt három darab nagy teljesítményű Boeing 777-300ER-rel.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Lufthansa milyen kabinkonfigurációval fogja üzemeltetni az A350-eseit, de annyi biztos, hogy a 2016-os átvételi dátummal az európai légitársaságok körében elsők között vezetik be a típust. A kontinensen az indító légitársaság a Finnair lesz, még az idei évben.

A reptér oldaláról véve, Münchenben idén februárban járt először A350XWB, amikor az Airbus egyik prototípusa, az MSN2 repült oda, hogy újságírókat vigyen az Airbus Group sajtókonferenciájára. Ez egy protokolláris látogatás volt, de várhatóan hamarosan a típus kiszolgálására való felkészülés, a földi próbák is kezdetüket veszik, hogy 2016-ra minden készen álljon az ünnepélyes fogadásra és az azt követő szorgos hétköznapi üzemre.

Cikkajánló – előzmény Forgalomba állt az A350XWB

Az A350-900XWB-t 2015. január 15-én a Qatar Airways állította elsőként menetrendszerű forgalomba, Doha és Frankfurt közötti járatán.

Az Airbus gyárnak februárig 595 darab megrendelést sikerült szerezni az A350-es típuscsalád elsőként forgalomba bocsátott, 900-as szériájára, amelynek következő üzemeltetői a Vietnam Airlines, majd a Finnair lesznek 2015-ben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!