A tervezettnél három hónappal korábban lehet Dreamliner-üzemeltető az Air France, miután a légitársaság 2016. novemberi szállításról állapodott meg a Boeinggel. A francia zászlóvivő összesen tizenkét darab hosszított törzsű 787-est vár a flottájába.
Októberben érkezik az első Dreamliner a KLM-hez
Újságírókat vitt Párizsból Münchenbe az A350XWB
A hírt miszerint hamarabb kezdődnek a Boeing 787-esek szállításai Nicolas Bertrand, az Air France hosszú távú járatainak üzemeltetési igazgatója jelentette be a francia Le Journal de L’Aviation légiközlekedési lapnak tett nyilatkozatában.
Az Air France – KLM tavaly márciusban közölte a nyilvánossággal, hogy a General Electric GEnx-1B hajtóműveit választotta a 2011-ben megrendelt Boeing 787-9-es gépeihez. A vállalati tájékoztatás akkor még úgy szólt, hogy a Dreamlinereket 2015 októberében kezdik el átadni először a KLM, majd utána 2017 januárjában az Air France számára.
A sorrendben nem is lesz változás, a holland flotta várhatóan október 26-án már forgalomba is állítja az első Dreamlinerét. A kompozit építésű, új generációs típust a hírek szerint Amszterdam – Abu Dhabi – Bahrein útvonalon készülnek bevezetni. A franciák pedig a három hónapos előrébb hozatallal a cégcsoporton belül így is másodikként, de már 2016 novemberében megkapják az első 787-esüket.
Az Air France tizenkét, a KLM huszonhárom darab 787-9-est vár a Boeingtől, miközben az első A350-900XWB-k is megérkeznek majd a flottába. Az európai repülőgépgyár 2017 végétől tizenhét darab A350-est fog átadni az Air France-nak, míg a KLM hét megrendelt gépe közül az elsők 2019-től kezdik megújítani a szélestörzsű flottát.
A Boeing 787-9-es a 787-es típuscsalád legújabb tagja, amelyből az első, 2014. júliusi átadás óta tizenöt gépet bocsátott az üzemeltetők rendelkezésére a Boeing. A 787-8-as alaptípushoz képest hat méterrel hosszabb törzsű 9-es Dreamlinerből eddig összesen 466 darabot értékesített az amerikai repülőgépgyár. A 280 utas szállítására alkalmas két-hajtóműves típus hatótávja katalógus szerint 15 372 kilométer.