A Lufthansa az idén több kezdeményezéssel is jelentősen javítja az utazási élményt. Az ügyfelektől kapott visszajelzésekre épülő innovációk közé tartozik a flotta egészében bevezetett modern kabindizájn, az új fedélzeti szolgáltatási koncepció, az innovatív árképzés és a nagy távolságú hálózat kibővítése vonzó új célállomásokkal. A fejlesztéseknek köszönhetően a Lufthansa még nagyobb népszerűségre számíthat az üzleti és a szabadidős utazók körében.

Kapcsolódó cikk Elstartolt az új Eurowings

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

A Lufthansa berlini ITB-szakvásáron tartott sajtótájékoztatóján Jens Bischof, a német légitársaság termékekért, marketingért és értékesítésért felelős igazgatósági tagja és kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta: „2015-ben minden eddiginél jobb kiszolgálásban lesz része a Lufthansa utasainak.

Az elmúlt években milliárdokat fordítottunk az utasaink javát szolgáló projektek befejezésére, minőség- és szolgáltatásfejlesztésre, és a beruházások előnyei mostantól kezdenek megmutatkozni. Végre ismét ott vagyunk, ahova tartozunk – a nemzetközi prémium légitársaságok élvonalában. Utasaink biztosak lehetnek benne, hogy a ‘Made in Germany’, mint a minőség pecsétje, a Lufthansa valamennyi járatára érvényes. Jó úton haladunk afelé, hogy a nyugati légitársaságok közül elsőként ötcsillagos minősítést szerezzünk, hiszen napról napra azt a minőséget nyújtjuk, amelyről versenytársaink csak beszélnek.”

Modern ülések minden gépen, az összes fedélzeti osztályon

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

Az év harmadik negyedévétől a Lufthansa minden nagy távolságú repülőgépe a legújabb kabinokkal és modern ülésekkel lesz felszerelve az összes fedélzeti osztályon. Emellett a nagy teljesítményű FlyNet szélessávú internetszolgáltatás is elérhető lesz valamennyi nagy távolságú járaton. Ezzel sikeresen befejeződik a társaság történetének legnagyobb szabású és legátfogóbb modernizációs programja. A Lufthansa 2011 óta naponta mintegy 1 millió eurót költött kabinjai felújítására.

A befektetés teljes összege közel 1,5 milliárd euró. A program keretében mintegy 39 ezer ülést cseréltek ki, módosítottak, vagy – új gépek esetén – szereltek be a Lufthansa nagy távolságú repülőgépein: 600 ülést a First, 7000 ülést a Business és több mint 27 600 ülést a turistaosztályon.

Mintegy 3600 ülést szereltek be újonnan a Lufthansa 106 nagy távolságú repülőgépén, a prémium turistaosztályon, ami máris a legnépszerűbb kategóriának számít. Az új prémium turistaosztály jelenleg 30 nagy távolságú repülőgépen elérhető. Legkésőbb ez év végétől az utasok minden interkontinentális járaton jegyet válthatnak majd erre az osztályra.

A kabinátalakítás részeként a FlyNet rendszert is telepítik, amely a jövőben valamennyi nagy távolságú járaton az utasok rendelkezésére áll. A FlyNet szolgáltatás a fedélzeti WiFi-hálózaton keresztül biztosít szélessávú internethozzáférést. Az utasok a FlyNet online portálján elérhetik a legfrissebb híreket és a fontosabb sporteseményeket élőben közvetítő Sport24 tévécsatorna műsorát.

A felhők felett dolgozni vagy internetezni kívánók így útközben is a hálózatra csatlakozhatnak. Jens Bischof hozzátette: „Modernizációs programunk a végéhez közeledik. A nagy távolságú járatok többségén utasaink máris élvezetik a modern kabinbelső és a fedélzeti osztályok mindegyikén megtalálható, új ülések előnyeit. Ami az utaskiszolgálást illeti, a Lufthansa ismét a csúcson van.”

Luxuséttermi kiszolgálás az üzleti osztályon

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa

Az utaskísérők – a szolgáltatásokat az egyéni igényekhez és elvárásokhoz igazítva – a jövőben még személyre szabottabb kiszolgálásban részesítik az utasokat. Ennek keretében a Lufthansa az idén nyáron különleges éttermi szolgáltatást vezet be a nagy távolságú járatok üzleti osztályán, amelynek lényege, hogy a luxuséttermek kínálta kulináris élményhez hasonló kiszolgálást nyújt a repülőgép fedélzetén.

Az asztalok egyedi terítéket kapnak, és többé nem kerekes kocsiról szolgálják fel az ételeket és italokat, hanem közvetlenül a konyharészből viszik őket az utasok asztalához. Minden utaskísérő adott számú utassal foglalkozik személyes házigazdaként. Ennek érdekében a Lufthansa megnöveli a nagy távolságú járatokon az üzleti osztály személyzetének létszámát. „Az új koncepció személyre szabottabb kiszolgálást tesz lehetővé, és még jobban igazodik az utasok egyéni ritmusához” – mutat rá Jens Bischof. „Így nem csupán megelőzzük a versenytársakat a kabinbelső minőségét tekintve, hanem a fedélzeti szolgáltatás terén is új mércét állítunk.”

Háromféle díjszabás: Light, Classic és Flex

A németországi és európai útvonalakon elérhető új árképzés szintén jobban követi az utasok egyedi igényeit. Továbbra is lehet majd jegyet foglalni az üzleti osztályon, de a jövőben ehhez további lehetőségek társulnak. A turistaosztályon az utasok mindig háromféle díjszabás közül választhatnak majd, attól függően, hogy milyen szolgáltatást szeretnének igénybe venni és fizetni.

A háromféle lehetőség – Light, Classic és Flex – 2015 őszétől lesz elérhető az európai járatok turistaosztályán. A jegyek nyártól kaphatók. Az új Light opció lesz a legkedvezőbb azoknak az utasoknak, akik kizárólag kézipoggyásszal utaznak, tehát nem kívánnak csomagot feladni, és semmilyen átfoglalási és visszatérítési lehetőséggel nem szeretnének élni. A Classic díjszabás egy ingyen feladható csomagot tartalmaz, és lehetővé teszi, hogy az utas már a foglaláskor kiválassza a kívánt ülést. A Classic változatnál további díjfizetés ellenében van lehetőség átfoglalásra.

Összességében véve a Flex díjszabás kínálja a legvonzóbb, legtöbb szolgáltatást magában foglaló csomagot. A Flex repülőjegy díjmentesen átfoglalható és díjfizetés ellenében az utas visszatérítésre is igényt tarthat. Ezen kívül a Flex jegyet vásárló utasoknak a jövőben arra is lehetőségük lesz, hogy korábbi járattal induljanak a foglalás napján anélkül, hogy felárat kellene fizetniük az esetlegesen drágább foglalási kategóriában. Az üzleti osztály továbbra is minden járaton elérhető lesz az üzleti és szabadidős céllal utazók számára a megszokott előnyökkel: pl. váróhasználati lehetőség, több ingyen feladatható csomag, nagyobb személyes tér a szomszédos ülés szabadon hagyásával és több bónuszpont a törzsutas programban.

A minden járat turistaosztályán elérhető háromféle díjszabás szolgáltatásait és jellemzőit egyértelmű és átlátható módon fel fogják tüntetni az utazási irodák és az utasok számára, hogy a díjak gyorsan és könnyen, egyetlen pillantással összehasonlíthatók legyenek. Arra is van lehetőség, hogy az utas eltérő díjszabást válasszon az oda- és a visszaútra. A Lufthansa mindhárom díjszabásnál ingyen italt és snacket szolgál fel az utasoknak a fedélzeten.

Emellett az utasok kézipoggyászt vihetnek a fedélzetre, kiválaszthatják ülésüket, ha indulás előtt kevesebb mint 23 órával jelentkeznek be a járatra, és pontokat gyűjthetnek a Miles & More törzsutas-programban – mivel ezek a jellemzők továbbra is ingyen rendelkezésre állnak a Lufthansa járatainál. A jegyárak az eddigihez hasonlóan útvonaltól és foglaltságtól függnek, és az új díjszabás miatt még jobban különböznek majd egymástól. A légitársaság a jegyértékesítés nyári megkezdésekor hozza nyilvánosságra a németországi és európai járatok turistaosztályán bevezetendő új díjszabás részleteit.

Öt új álomhelyszín a célállomások között

A Lufthansa öt új távoli úti céllal bővíti menetrendjét az idén ősztől. A Tampa, Cancún, Panama, Malé és Mauritius felé indított heti 15 járat még vonzóbbá teszi a Lufthansa útvonalhálózatát a nyaralni vágyók és a szabadidős céllal utazók szemében. Az utasok ezeken a járatokon is üzleti, prémium turista- és turistaosztály közül választhatnak.

Az új közép-amerikai célállomással a Lufthansa kibővíti partnerkapcsolatát a Panamanian és a Star Alliance tagjai közé tartozó Copa légitársasággal. A Lufthansa utasai több mint 50 újabb úti célt érhetnek el Közép- és Dél-Amerikában, illetve a Karib-tenger térségében a partner légitársaság közvetítésével.

„Az útvonalhálózatunkba felvett vonzó új célállomások, és a minőség és a szolgáltatások terén végrehajtott fejlesztések nem csupán lenyűgözik, hanem egyben izgalommal töltik el az utasokat. 2015-tel új időszámítás indul vállalatunk történetében – ettől az évtől kezdve minden idők legjobb Lufthansájával repülhetnek az utasok.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!