Három darab Boeing 737-800NG típusú utasszállító megrendelését jelentette be a Ryanair. A Boeing repülőgépgyárnak ezzel 274 gépre nőtt a Ryanairnek leszállításra váró 737-esek száma. Az ír ultra low-cost légitársaság fedélzetmegújító programot is indít. Jönnek a SkyInteriorral szerelt 737-esek!

Ryanair Boeing 737-800NG a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren, útban a futópálya felé. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Ryanair Boeing 737-800NG a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren, útban a futópálya felé.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A március 4-én nyilvánosságra hozott, de valójában már korábban megkötött és a Boeing könyveiben eddig névtelenül szereplő három gépes megrendelés a listaárakon számítva 280 millió dolláros üzletet jelent.

A gépek szállításai a Ryanair közleménye szerint 2016 elején veszik kezdetüket. Az ír ultra low-cost légitársaság a Boeing 737-800NG legnagyobb üzemeltetője, a flottában jelenleg 306 darab ilyen típus teljesít szolgálatot, ezért szinte biztosra vehető, hogy még ennél a kisebb, kiegészítő jellegű rendelésnél is árkedvezményben részesült a légitársaság.

A Boeingnek így összesen 274 gépet kell még leszállítania a Ryanair számára, a légitársaságnak ugyanis 174 darab 737-800NG és 100 darab 737 MAX-8 200 típusra van érvényes rendelése. A sűrű székezésű, kimondottan a low-cost légitársaságok igényei mentén fejlesztett 737 MAX 200-ast a Boeing tavaly szeptemberben tette közzé katalógusaiban és a Ryanair volt az első légitársaság, amely megrendelésével rögtön bizalmat szavazott a programnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair legújabb, várhatóan 2019-től érkező 737 MAX-8 200 típusai 197 utas szállítására lesznek konfigurálva, ami azt jelenti, hogy a napjainkban használt 737-800NG-khez képest 8 utassal többet vehetnek fedélzetükre egy-egy járaton.

Az új Boeing SkyInterior kabinbelső látványterve. (Forrás: Ryanair) | © AIRportal.hu

Az új Boeing SkyInterior kabinbelső látványterve. (Forrás: Ryanair)

Jelentős fejlődés a fedélzeti kényelemben, hogy 2016 januárjától a Ryanair is Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel szerelt 737-eseket állít szolgálatba. A többek közt változtatható színű és fényerősségű LED-világítást, praktikusabb poggyásztartókat és hangszigetelős burkolati elemeket magába foglaló csomag új, vékonyított háttámlájú ülésekkel is jár, ami elsődlegesen a térdeknek enged egy kicsivel nagyobb teret. Az ilyen, ún. slimline üléseket a fedélzetmegújító programja keretében egyébként már októbertől elkezdi bevezetni a Ryanair, és a megújulás jegyében a légiutas-kísérőknek is új formaruhát terveznek.

A gépbeszerzés kapcsán Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója elmondta, ezekkel a gépekkel (beleértve a korábbi rendeléseket is) a flotta 520 gép fölé fog emelkedni, amellyel 2024-re elérhetik az évi 160 milliós utasforgalmat. Nem utolsó sorban pedig mintegy tízezer új munkahelyet hoznak létre az üzemeltetéshez szükséges pilóták, utaskísérők és műszakiak felvételével.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!