Megvárja az SSJ-100LR EASA által kibocsátott típusengedélyét a VLM Airlines. A belga légitársaság, amely az orosz gyártású utasszállító első nyugat-európai megrendelője összesen két darab megnövelt hatótávú Superjetet készül forgalomba állítani.

Superjet 100LR számítógépes látványterv. (Forrás: VLM Airlines) | © AIRportal.hu

Superjet 100LR számítógépes látványterv. (Forrás: VLM Airlines)

A gyártó Sukhoi Civil Aircraft Company, a lízingcég Ilyushin Finance Co. és a vevő VLM Airlines közötti legújabb megállapodás értelmében elhalasztják az SSJ-100LR gépek szállításának kezdetét, amely eredetileg idén áprilisban történt volna. Az új céldátum a repülőgépgyár közleménye szerint 2016 harmadik negyedéve, indoklásul pedig a szükséges típusengedélyek megszerzését adva.

Az orosz repülőgépgyár várhatóan 2015 végére szerzi meg a Superjet 100 megnövelt hatótávú típusváltozatának az EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség által kibocsátott típusengedélyét, ezért valósulhat meg csak 2016-ban a gépek átadása.

A VLM Airlines és a Szuhoj repülőgépgyár, valamint a finanszírozást biztosító Iljusin között 2014 októberében született megállapodás két darab SSJ-100LR 12 évre szóló tartós bérleti beszerzéséről. A lízingszerződés további két gép igénybevételének opciós lehetőségét is biztosítja, sőt amennyiben a VLM nagyon elégedett lenne a Superjettel, akár a tíz gépes elővásárlási jogukat is érvényesíthetik, amely jelentős üzletet hozhat az orosz fél számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A VLM Airlines, a svájci Comlux-szerződést nem számítva, amely az SSJ-100 business változatára érvényes a Superjet első nyugat-európai megrendelője, ezért a Szuhojnak különösen fontos, hogy jó híre legyen a gyártmányának. Valószínűleg nem véletlenül tartalmazza a közleményük azt is, hogy a szükséges EASA típusengedély megszerzéséig tovább dolgoznak és finomítják a SSJ-100LR képességeit.

Sok múlhat egy elégedett európai vevőn

Az SSJ-100LR fiatal konstrukció és nagy hiba lenne úgy kiadni egy európai légitársaságnak, hogy a korai gyártmányok nem sokkal a forgalomba állítás után alapos javításra, esetleg cserére szorulnának, ahogy történt az az Aeroflot esetében, amely az első tíz gépét úgy ahogy volt visszaadta a gyárnak és helyettük ún. teljes specifikációjú változatokat kért.

A szerőzdés aláírása 2014 októberében. (Fotó: VLM Airlines) | © AIRportal.hu

A szerőzdés aláírása 2014 októberében. (Fotó: VLM Airlines)

Az SSJ-100LR első felszállásáról a repülőgépgyár 2013 februárjában adott hírt, amelyet követően augusztus 22-én sikerült megszerezni a FÁK országok légügyi hatósága, a moszkvai központú Interstate Aviaton Comittee (IAC) típusengedélyét.

Az SSJ-100LR az alapváltozathoz képest, amely 2011 áprilisa óta van forgalomban nagyobb hatótávval (4578 km) és megnövelt felszállósúllyal (49.4 tonna) rendelkezik. SaM-146 hajtóműveinek tolóerő teljesítménye 5%-kal nagyobb. Az első SSJ-100LR-t 2013 szeptemberében a Gazpromavia vette át. Az orosz energiaipari óriásvállalat tíz darabot rendelt a szériából.

A Superjet-szerződés tekintetében várakozásra kényszerült VLM Airlines 1993 májusában kezdte meg működését. Flottájában 12 darab Fokker 50 típusú turbolégcsavaros repülőgép működik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!