2015. február 23-tól új ügyvezető, Somogyi-Tóth Gábor vette át az Aeropark repülőgép-múzeumot és a repülőtér-látogatásokat üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK) vezetését.

(Fotó: LKK) | © AIRportal.hu

(Fotó: LKK)

Az új ügyvezető az LKK eddigi vezetőjével, Somogyi-Tóth Dániellel közösen végzi majd a nonprofit cég üzemeltetésének és fejlesztéseinek menedzselését.

Somogyi-Tóth Gábor – vagy ahogy a repülőtéren ismerik STG – 1979-ben került Ferihegyre és különböző vezetői pozíciókban dolgozott a Budapest Airportnál, annak elődjénél, az LRI-nél, valamint a Malévnél is.

Az új, főállású ügyvezető érkezésével nagy tapasztalatú szakember vezetése mentén folytatódik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes terminálja közelében található Aeropark repülőgép-múzeum megújítása és repülőtéri látogatóközpont fejlesztése a Budapest Airport Zrt-vel együttműködésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az LKK 2014. tavaszán vette át a múzeum üzemeltetését, az autóbuszos repülőtér-látogatások szervezését pedig 2013. óta végzi a cég.

Somogyi-Tóth Gábor

Gábor 63 éves. Építészmérnöki diplomát 1976-ban szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1979-ben jött először a Repülőtérre dolgozni, az LRI Fejlesztéselőkészítő osztályán dolgozott a T2 létesítményfelelőseként. Az ő feladata volt a Kettes terminál funkcionális meghatározása, kapacitásának méretezése, az építész és belsőépítész tervek kidolgozásának és a kivitelezés irányítása és felügyelete a megrendelő részéről.

1986 és 1988 között a MALÉV Forgalmi Igazgatóságán dolgozott Szolgáltatásfejlesztési csoportvezetőként. Az ő nevéhez fűződik a frissen IATA-tag MALÉV földi kiszolgálási eljárásainak IATA szabványokhoz adaptálása, valamint a vállalati arculatváltás szükségességének bemutatása a felső vezetés számára és a bevezetés előkészítése. Repülésüzemi forgalmi tiszti szakszolgálati engedélyt szerzett.

1988 és 1991 között egyéni munkavállalási engedéllyel külföldön dolgozott: a müncheni Dorsch Consultnál volt repülőtértervező, elsősorban az új oslói repülőtér tervein dolgozott, de részt vett a müncheni Franz Josef Strauss repülőtér tervezésében is.
1992-től az LRI Forgalmi igazgatója, 1999 és 2001 között megbízott vezérigazgatója. Ő alapította meg az LRI földi kiszolgáló szervezetét, ami a mai Celebi Ground Handling elődje volt.

A Budapest Airport Zrt megalakulásától, 2002-től 2010-ig a Társaság forgalmi igazgatója, majd a MALÉV 2012-ben bekövetkezett csődjéig vezérigazgatói tanácsadója volt.

2012-2013-ban másfél évet töltött Dohában, ahol a német légiforgalmi irányítás, a DFS alkalmazásában az új repülőtér, a Hamad International üzembehelyezésénél volt vezető tanácsadó.

A 2014-es évet a SPIE Hungaria épületüzemeltetési cég ügyvezető igazgatójaként töltötte.

A fia, Somogyi-Tóth Dániel által alapított Légiközlekedési Kultúrális Központ társ-ügyvezetőjeként 2015. február 26-tól dolgozik – egy újabb katari ajánlatot utasítva vissza az Aeropark és a repülőtérlátogatások fejlesztésének kedvéért. Hobbija a fényképezés és a tánc. Katari fotóiból jelenleg kiállítás látható a Repülőtéren, a T2A és a T2B közötti összekötő folyosóban.

Gáboréknak négy gyerekük és – egyelőre – három unokájuk van.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!