A low-cost légitársaságok térhódítása az elmúlt években jelentősen felgyorsult, így sorban indulnak az új vállalkozások, illetve bővítenek a már jól működő vállalatok is. A flotta nem minden, az útvonalhálózat sokszínűségére is figyelni kell. Ha az utazó pedig ügyesen foglal, akár másik kontinensekre is könnyedén eljuthat „fapados” árakon.

Európában a legjelentősebb légitársaságok közé sorolhatjuk a brit easyJet-et, az ír Ryanairt, de a magyar vonatkozású Wizz Air-t is meg kell említeni annak ellenére, hogy a flottájának mérete egyelőre meg sem közelíti az első kettő cégét.

A fent említett low-cost cégek már olyan programokat is indítottak, mint a MyRyanair, vagy éppen a Wizz Discount Club melyek igénybevételével még egyszerűbbé tehetjük a jegyek vásárlását, sőt akár kevesebb pénzért is hozzá lehet jutni azokhoz.

Repülőjegyek kiválasztása

Jamaa Lafna, Marrakesh főtere(Fotó: Rimóczi Roland - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Jamaa Lafna, Marrakesh főtere
(Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)

A Ryanair útvonalhálózatát böngészve több olyan úti célt is találhatunk, melyek még az európai tél idején is kellemes nyári idővel várják az utazókat, így akár szóba jöhet a Kanári-szigetek és térsége. Ha egy más kontinensre szeretnénk eljutni, akkor jelenleg Marokkó az egyetlen olyan afrikai ország ahová az ír low-cost társaság üzemeltet járatokat több európai városból is, de az ország több repülőterén saját bázissal is rendelkezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Más légitársaságok kedvelt desztinációi közé tartoznak a legnagyobb nyugat-afrikai városok, így például az easyJet 4, a Transavia France 3, míg a Ryanair 8 marokkói célállomással rendelkezik. Ezek a járatok elsősorban Belgium, az Egyesült Királyság, Franciaország, illetve Olaszország reptereiről kínálnak összeköttetést az afrikai kontinenssel.

Az út megtervezése

A közvetlen járat Budapestről egyelőre nem érhető el, de szinte bármelyik nagyobb Ryanair-bázisról könnyedén el tudunk jutni Marokkóba. A szervezésnél a legfőbb szempont, hogy megfelelő dátumokat találjunk a legkedvezőbb jegyárakkal, és az sem árt, ha Budapestről a lehető legegyszerűbben el lehet jutni a csatlakozó repülőtérre.

A Ryanair magyar nyelvű honlapja könnyedén kezelhető. | © AIRportal.hu

A Ryanair magyar nyelvű honlapja könnyedén kezelhető.

A legkedvezőbb választás így a Budapest – Brüsszel Charleroi – Marrakesh – Bergamo – Budapest útvonalra esett, melyre egyébként egy gyakorlott diszkont-utazó hívta fel a figyelmet.

A repülések január 29-ére, valamint február 2-ára estek, melyek hétköznapok, így sokszor sokkal olcsóbb árakat lehet találni, mintha hétvégén kívánnánk utazni.

A legkritikusabb pont a Marrakesh-be, valamint az onnan induló járatok kiválasztása volt, mivel azoknak a menetrendjéhez igazodva kell megvásárolni a jegyet Budapestről. Így érdemes olyan kiinduló várost nézni, ahova a lehető legolcsóbban ki lehet jutni, és a menetrend is stimmel.

A Wizz Air honlapján interaktív térképpel is megnézhetjük, hogy merre is repülnek a lila-rózsaszín Airbusok. | © AIRportal.hu

A Wizz Air honlapján interaktív térképpel is megnézhetjük, hogy merre is repülnek a lila-rózsaszín Airbusok.

A Brüsszel Charleroi repülőtérről induló Ryanair járat 14:50-kor indult a belga főváros mellett található légikikötőkből, melyet leginkább a low-cost vállalatok használnak.

A Budapest – Charleroi járat kiválasztása nem okozott különös gondot, mivel a Ryanair, és a Wizz Air is kínál napi járatokat a két város között, sőt mindkettő a reggeli órákban indul, így az átszállásra is bőven marad időnk, nagyjából hat-hét óra.

Ez lehet, hogy elsőre kicsit hosszú ‘transfer-time’-nak tűnik, de ne felejtsük el, hogy a légitársaságok nem feltétlenül az átszálló utasokra építenek, így nem várható el, hogy a menetrend teljesen összehangolásra kerüljön minden egyes járattal.

Egyszerű és gyors foglalás

A diszkont társaságok foglalási rendszere szerencsére megadja nekünk azt a szabadságot, hogy a jegyek vételára nem változik attól függően, hogy egyirányú, avagy retúr utazásra van szükségünk.

Ennek köszönhetően nyugodtan tovább lehet keresgélni a visszaútra a járatokat, és akár más nagyobb városok is szóba jöhetnek, így hazafelé már a Marrakesh – Bergamo útvonal került kiválasztásra, ahonnan a Ryanair szintén napi szinten üzemeltet járatokat Budapestre.

A Ryanair gépeivel jelenleg 15 európai városba juthatunk el. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Ryanair gépeivel jelenleg 15 európai városba juthatunk el. (Fotó: AIRportal.hu)

Marokkó negyedik legnagyobb városából, Marrakesh-ből reggel 7 órakor száll fel a repülőgép, melyet a két ott állomásozó Boeing 737-800-as egyike teljesít, így lehet bízni a járat pontos indulásában.

Az adott dátumon ez volt a legegyszerűbb, és legolcsóbb csatlakozási lehetőség, így valamivel kevesebb mint 3 óra volt átszállásra Bergamo-ban, mely szintén elég ahhoz, hogy nyugodt szívvel lefoglalhassuk a repülőjegyeket.

Az ilyen jellegű utazások miatt sajnálatos hír, hogy a Wizz Air Budapest – Milánó járata a nagyobb, Malpensa repülőteret használja, így ez az átszállási opció kiesik, és csak a Ryanair marad versenyben.

Ha valaki mégis át kíván menni a repülőtérre, mindenképpen bele kell kalkulálni az időveszteséget, valamint a plusz transzfer költségét, mely normál esetben több lesz, mint amennyit a jegyárak különbségéből megspórolhatnánk.

Fontos érv a Ryanair mellett az ingyenes, nagyméretű kézipoggyász, mellyel akár hosszabb nyaralásokat is érdemes bevállalni. Emellett díjmentesen fel lehet vinni a fedélzetre egy kisebb kiegészítőt is, legyen szó akár egy laptoptáskáról, vagy egy, a vámmentes üzletben vásárolt tárgyról.

Előfordulhat, hogy egy-egy nagyobb kézipoggyász esetében a repülőtér személyzete a beszállításkor megkér bennünket, hogy ne vigyük fel magunkkal a csomagot, ebben az esetben azt ingyenesen a gép rakterében helyezik el, és a kiszállítás után a gép orránál elhelyezett poggyász-szállító kocsin azonnal magunkhoz vehetjük a bőröndöt.

Megéri-e belevágni?

Amennyiben ilyen utakat szervez az ember, fennáll egy bizonyos mértékű kockázat, hogy ha akármi történik, akkor elég bonyolult és költséges egy más járatra történő átfoglalás, sőt akár az egész menetrend borulhat, ami szintén plusz költséget jelenthet az utasnak.

Amennyiben inkább biztosra szeretnénk menni, akkor a hagyományos légitársaságok drágább vitelárait leszünk kénytelenek kifizetni azért cserébe, hogy ne kelljen aggódni az utazás miatt. Az árakat összehasonlítva pedig mindenki saját maga döntheti el, hogy megéri-e a kockázatot a low-cost kaland.

A fent leírt utazás költségeiből összesen mintegy 30 ezer forintot tett ki a repülőjegyek ára minden adót és illetéket magában foglalva. Ugyanezen az útvonalon a hagyományos légitársaságok weboldalai körülbelül 120-140 ezer forintos árakat adtak ki, mely szintén tartalmazza a különdíjakat, és az ingyenes fedélzeti ellátást is.

Így ha valaki olcsóbban szeretne utazni, akkor érdemes a lehető legjobban körülnézni az interneten, ugyanis hatalmas összegeket lehet spórolni, és a különbséget akár más utazások finanszírozására is lehet fordítani.

Az AIRportal szerkesztőjének utazása magáncélú volt, így a repülőjegy és a kint tartózkodás saját költségvetésből került finanszírozásra. A cikkben említett járatokra a repülőjegyek kiválasztása és megvásárlása az érintett légitársaságoktól függetlenül, tényleges fogyasztói döntésen alapult.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!