Havi ötven gépes kibocsátásra állítja gyártósorainak teljesítményét az Airbus. Az európai repülőgépgyár 2017 első negyedévétől tér át a félszáz gépet előirányzó ütemtervre, hogy eleget tudjon tenni a vásárlói igényeknek. Mindeközben az Airbus arról is bejelentést tett, hogy az A330-as jelenlegi verzióinak gyártását lassítja, a jövő év elejétől már csak havi hat darabot készítenek a két-hajtóműves szélestörzsű típusból, előkészítendő az átállást az újabb A330neo szériára.

Az Airbus A320neo 2014. szeptember 25-én teljesítette szűzfelszállását. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus A320neo 2014. szeptember 25-én teljesítette szűzfelszállását. (Fotó: Airbus)

Óriási rendelésállománya van az Airbusnak a keskenytörzsű sikertípusára, az A320-asra. Csak az A320neo-ból, a tervek szerint idén ősszel forgalomba álló új hajtómű opciós típuscsaládból 2015 januárjáig 70 ügyféltől összesen 3621 megrendelés futott be, amely legyártása komoly feladat elé állítja a gyártósorokat.

Ezért is döntött úgy az Airbus, hogy 2017 első negyedévétől a végszerelősorainak összteljesítményét 50 gépes kibocsátásra állítja, ami azt jelenti, hogy a toulouse-i, a hamburgi, a tiencsini és addigra már a legújabb, mobile-i soron is együttvéve félszáz A320-as fog készülni egy hónap alatt.

Az Airbus egyébként jelenleg sem kevés, havi 42 gépet előállító A320-as gyártással dolgozik, amelyet 2016-ban két lépcsőben fognak emelni, először 44, majd 46 gépre. A legfőbb konkurens, a Boeing 737NG programja szintén 42 gépes kibocsátással működik napjainkban, amit az amerikaiak 2017-ben készülnek havi 47 gépre növelni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még kevesebb A330ceo készül

Az Airbus 1994-ben állította forgalomba az A330-ast, amelynek továbbfejlesztett változata, az A330neo várhatóan 2017 végén kerül az első üzemeltetőhöz. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus 1994-ben állította forgalomba az A330-ast, amelynek továbbfejlesztett változata, az A330neo várhatóan 2017 végén kerül az első üzemeltetőhöz. (Fotó: Airbus)

Az Airbus azonban nemcsak gyorsításról és nagyobb produktivitásról, hanem csökkentésről is hírt adott. A gyáriak döntése szerint a szélestörzsű A330-asból vesznek vissza, a jövő év elejétől már csak havi hat gépet rendelkezésre bocsátva. Az Airbus nagysikerű hosszú távú repülőgépe 2015 januárjáig 97 ügyféltől összesen 1342 rendelést szerzett, de ebből már csak 193 darab vár gyártásra, ami az A330ceo, vagyis a jelenlegi hajtómű opciókkal rendelt szériát illeti.

Típusonkénti bontásban 69 darab A330-200-as, 8 darab A330-200F teherszállító és 116 darab A330-300-as vár még legördítésre, miközben fokozatosan át kell állni az új hajtómű opciós A330neo gyártására. Az új pilótafülkével és utaskabinnal, valamint továbbfejlesztett szárnyprofillal is megújuló A330-ast 2017 végére ígéri a forgalomba az Airbus.

A most még havi tíz géppel dolgozó A330ceo program idén, az utolsó negyedévben áll át kilenc gépre az Airbus tavaly októberben kiadott gyártásparancsa értelmében. A330neo típusból, amelyet A330-800-as és A330-900-as szériákban kínálnak eddig hat ügyféltől 120 gépre érkezett fix megrendelés, a program tavaly nyári indítása óta.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!