Először landolt február 26-án Párizsban, a Charles de Gaulle repülőtéren az Airbus legújabb szélestörzsű típusa, az A350-900XWB. Az európai gyártó ide is, akárcsak egy héttel korábban Madridba a kompozit építést hangsúlyozó, különleges festésmintával ellátott MSN2 prototípust küldte bemutatkozóul.

Leszállás, először a Charles de Gaulle-ra, 2015. február 26-án. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Leszállás, először a Charles de Gaulle-ra, 2015. február 26-án. (Fotó: Airbus)

Az A350XWB első párizsi látogatása azonban nem elsősorban a repülőtérnek, vagy az ottani bázisú nemzeti légitársaságnak szólt, mint amely vezérelv alapján arra sort került egy héttel korábban Madridban, hanem az Airbus innen reptette át Münchenbe a meghívott újságírókat és iparági képviselőket az Airbus Group éves beszámolójának sajtókonferenciájára. A látogatás a bajor főváros számára is történelmi, mivel a repterük ugyancsak először fogadta az A350-est.

Az első párizsi leszállásról az Airbus igen szűkszavúan nyilatkozott, inkább csak érdekességként említve az A350XWB repüléseinek ezen momentumát. A legelső A350-es bemutatkozásra, igaz csak a levegőben, de már a berepülési program hajnalán, 2013 nyarán sor került. Az Airbus egy héttel a szűzfelszállás után ugyanis, hatásos belépőként az első prototípussal elhúzott a párizsi légi szalon, a Le Bourget felett.

Az A350-900-as, amely január 15-én állt forgalomba a Qatar Airwaysnél ezer szállal kötődik a francia repülőgépiparhoz és ilyen formán természetesen a főváros legnagyobb reptere, a Charles de Gaulle és az onnan működő Air France számára is fontos típus. A nemzeti légitársaságnak is van rá rendelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

17 A350-900-ast vár az Air France

A parkoló MSN2 A350-900XWB prototípus Párizs CDG-n. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A parkoló MSN2 A350-900XWB prototípus Párizs CDG-n.
(Fotó: Airbus)

Az Air France – KLM csoport 2013-ban, éppen a párizsi légi szalonon véglegesítette szerződését, amely szerint 25 darab A350-900XWB-t rendeltek a flotta számára. Az Airbus-szal akkor kötött megállapodás pedig további 25 gép lehívására is lehetőséget is tartalmaz.

A cégcsoporton belül a francia légitársaság fogja elsőként forgalomba állítani az A350-est, de a KLM is üzemeltetője lesz az új generációs Airbusnak. A hollandok az új kompozit szélestörzsűek közül elsőként a Boeing 787-9-est vezetik be, várhatóan már idén októberben.

Jelen állás szerint a 25 gépes fix foglalásból 17 darabot szállít az Airbus az Air France-nak és a fennmaradó 8 gép megy a KLM-nek. A francia légitársaság várhatóan 2017 végén, 2018 elején kapja meg az első A350-900XWB-t. A közelebbi ismerkedésre és a madridihoz hasonló direkt bemutatóra tehát még van idő.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!