A Qatar Airways által üzemeltetett útvonal ma volt utoljára elérhető az utazóközönség számára. A dohai légitársaság ezentúl külön-külön járattal szolgálja ki mindkét fővárost. A budapesti és zágrábi reptér közötti Qatar-összeköttetés májusban lett volna három éves.

Az utolsó zágrábi visszaérkezés. Landolás esőben a 31R futópályára a Liszt Ferenc repülőtéren. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az utolsó zágrábi visszaérkezés. Landolás esőben a 31R futópályára a Liszt Ferenc repülőtéren.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Ma délután 15:21-kor érkezett vissza Zágrábból Budapestre a Qatar Airways utolsó, a két fővárost összekötő járata. A naponta közlekedő útvonalat a légitársaság 2012. május 9-én nyitotta meg, Horvátország fővárosa ekkor került fel a Dohából elérhető célpontok közé.

A Qatar Airways dohai járata a budapesti fordulóidejét használta fel, hogy közben beiktassa a zágrábi útvonalat, amelyet a flotta Airbus A320/A321 típusai 40-45 perc repüléssel teljesítettek. A két, egymással szomszédos ország közötti viszonylatában a járat azért volt sokat érő, mert a Qatarnak a kezdetektől fogva megvolt rá a kereskedelmi joga, hogy utasokat szállítson. A zágrábi továbbrepülés tehát nemcsak a budapesti repülőtérnek növelte a forgalmát, hanem értékes regionális kapcsolatot is teremtett, amely most utánpótlás nélkül marad.

A Qatar Airways 2014 júniusában jelentette be, hogy a Budapestre felfűzött zágrábi járatát októbertől a hét három napján önállóan is repüli, a horvátországi utazóknak kényelmesebb összeköttetést biztosítva. A közvetlenség feltétlen előnye, hogy a menetidő alig 6 órásra redukálódott, amely nemcsak a repülés hosszában hozott kedvezményt, hanem egyáltalán a Horvátországba, illetőleg onnan Katarba utazók szempontjából felesleges budapesti leszállást és a fedélzeten töltött várakozást is kiiktatta. Az első Zágráb nélküli járat október 3-án landolt Budapesten, de a hét másik négy napján még megmaradt a közös üzemeltetés. Az utolsó Budapesten keresztüli zágrábi járatot a flotta A7-AID lajstromú Airbus A321 típusa teljesítette ma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Oryx-mintás katari A321-esek két-osztályos elrendezésben összesen 177 utas szállítására alkalmasak, konfigurációtól függően 33-45 fővel többre, mint a rövidebb törzsű A320-asok. 2011. január 17-én, amikor a Qatar Airways megnyitotta budapesti járatát az útvonalon az A320-as volt rendszeres.

Az utolsó Budapesten keresztüli zágrábi járatot teljesítő Airbus A321-es. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az utolsó Budapesten keresztüli zágrábi járatot teljesítő Airbus A321-es. (Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Típusváltásra 2012 januárjában került sor, akkor érkezett először A321-es Dohából, de csak egyszeri alkalommal. A rendszeres A321-es üzemet éppen a zágrábi járat hozta meg, 2012 augusztusától. Azóta a forgalomtól függően közlekedik A320-as, vagy A321-es az útvonalon.

Az új menetrend szerint a Qatar Airways minden nap 07:30-kor száll fel Dohából Budapest irányába, ahová 11:15-kor érkezik meg, és egy órával később, 12:15-kor indul vissza az új Hamad repülőtérre, amely 19:30-kor fogadja. A járatot Budapesten továbbra is a Liszt Ferenc repülőtér 2B terminálja szolgálja ki. Zágrábba pedig ezentúl a hét öt napján közlekednek közvetlen Qatar-járatok.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!