Összesen 20 darab Boeing 737-800NG-re kötött vásárlási szerződést a Transavia. Az Air France – KLM diszkont légitársasága 17 gépre fix és háromra opciós lekötéssel formált igényt az amerikai repülőgépgyár felé. A szállítások 2016 januárjában kezdődnek.

Transavia Boeing 737-800NG az eddigi festésmintában. (Fotó: Transavia) | © AIRportal.hu

Transavia Boeing 737-800NG az eddigi festésmintában.
(Fotó: Transavia)
Itt pedig már az új, nagybetűsben egy Boeing 737-700-as. (Fotó: Dumbar Studio) | © AIRportal.hu

Itt pedig már az új, nagybetűsben egy Boeing 737-700-as.
(Fotó: Dumbar Studio)
A hasra helyezett szimbólumok egy változata. (Fotó: Dumbar Studio) | © AIRportal.hu

A hasra helyezett szimbólumok egy változata.
(Fotó: Dumbar Studio)
A tágas és viágos Boeing SkyInterior belső. (Fotó: Transavia) | © AIRportal.hu

A tágas és viágos Boeing SkyInterior belső. (Fotó: Transavia)

A megrendelés, amelyet valójában nem most, hanem már korábban kötöttek, de a felek csak most hozták nyilvánosságra a listaárkon számítva 1.6 milliárd dolláros értéket képvisel.

A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is jelenlévő Transavia az útvonalhálózatának fejlesztése, kapacitásainak növelése érdekében döntött a gépbeszerzés mellett. A flottában jelenleg működő 45 darab Next Generation Boeing 737-es közül a légitársaságnak 737-700-as, valamint 737-800-as típusai vannak szolgálatban.

Az új gépeket a légitársaság már mind a változtatható színű és erősségű LED-világítást, új, zajszűrős burkolati elemeket, praktikusabb poggyásztartó rekeszeket és vékonyított háttámlájú üléseket magába foglaló Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel veszi át. A Transavia flottájában egyébként 2012 áprilisában jelent meg az első BSI-vel szerelt Boeing 737NG, amivel a légitársaság a ferihegyi repülőtéren is elsők között kínálta ezt az új fedélzetet utasainak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az 1966-ban alapított Transavia hagyományos Boeing-üzemeltetőnek számít. Az első 737-est 1974-ben kezdték el üzemeltetni. Flottatörténetükben az 500-as széria kivételével minden Classic 737-es megfordult és 757-esek is voltak gépparkjukban.

A Transaviának összesen hat repülőtéri bázisa van, köztük a két legfontosabb az amszterdami Schiphol és a párizsi Orly, amelyekről összesen 110 célpontot szolgálnak ki Európában és Észak-Afrikában. Utasforgalmuk 2014-ben elérte a 10 milliós határt. Budapestről jelenleg Rotterdamba és Párizsba (Transavia France) kínálnak közvetlen járatokat.

A légitársaság idén év elején mutatta be új festésmintáját, amely szerint gépeikre nagyobb méretű, csaknem a teljes törzsön végig futó Transavia felirat kerül. A holland Studio Dumbar által tervezett új arculat a vendégszeretet jegyében készült, amelynek egyik leghangsúlyosabb eleme, hogy az ajtók mellett többnyelvű üdvözlő üzenet, valamint a gépek hasára helyezett különféle, a szolgáltatásokat szimbolizáló emblémákat helyeznek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!