Száz darabos gépvásárlási szándéknyilatkozattal indította az évet az Avianca. A kolumbiai légitársaság az Airbus repülőgépgyárral kötött szerződést, amely szerint a választásuk a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett A320neo családra esett.

A száz gépes szándéknyilatkozathoz mellékelt Avianca A320neo számítógépes látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A száz gépes szándéknyilatkozathoz mellékelt Avianca A320neo számítógépes látványterv. (Forrás: Airbus)

Az Avianca Holdings, amelynek eddig 33 darab A320neo (19 A319neo, 10 A320neo és 4 A320neo) típusra volt foglalása most egy igen komoly, 100 darabos megrendelést helyezett kilátásba, amelynek szándéknyilatkozat aláírása formájában is nyomatékot adott.

A döntés a légitársaság újabb flottamodernizációs programjának része. A választás Fabio Villegas Ramirez, vezérigazgató szerint azért esett ismét az új hajtómű opciós A320neo családra, mert az Avianca kiválónak tartja a típus üzemanyag takarékosságát, megbízhatóságát és kényelmét, és ezek a tulajdonságok alapvetően fontosak számukra a további növekedés, a flotta korszerűsítése és az utazási élmény fokozása érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus részéről John Leahy, értékesítési igazgató köszönte meg az Avianca A320neo család iránti bizalmát. Leahy szerint az A320neo kiváló választás a légitársaság számára, mert azzal nemcsak a rövid-, és középhatótávú útvonalhálózatukat tudják teljes egészében kiszolgálni, hanem a térségre jellemző magasan fekvő, speciális repülőtéri üzem is biztosított a típus kiváló teljesítményéből fakadóan.

Az Avianca az Airbus dél-amerikai piacának egyik legjelentősebb ügyfele. A légitársaság a fennállása óta közel 200 darab Airbust rendelt eddig, amelyből csaknem 130 már szolgálatban áll. A keskenytörzsű flotta kizárólag az A320-as családra épül, köztük a legkisebb A318-assal is.

A hosszú távú járatokat teljesítő nagygépek között egyelőre csak az A330-200-as képviseli az Airbust, de az Avianca Holdingsnak a legújabb, kompozit építésű A350-900-asra is van szerződése. Az A350-est várhatóan 2018-tól az Avianca Brazil fogja szolgálatba állítani. A bogotái bázisú Aviancához tavaly decemberben érkezett meg az első Boeing 787-8 Dreamliner, amely ugyancsak fontos szereplője a géppark modernizációjának.

Cikkajánló Brégier: 2015 novemberében indulhat az A320neo

Az Airbus elnök-vezérigazgatója 2014 decemberében arról számolt be, hogy az új hajtómű opciós A320-as berepülési programja jól halad, és az első gépet várhatóan jövő novemberben át is tudják adni.

A kétféle hajtóművel választható A320neo-ból elsőként a Pratt&Whitney-féle PW1100G reduktoros erőforrással szerelt verzió fog forgalomba állni. Indító légitársasága a Qatar Airways lesz.

Latin-Amerika és az A320neo

Az Airbus közlése szerint az A320neo programnak, amely összességben már 70 ügyfél 3621 megrendelésénél tart, a latin-amerikai piacra eső része 245 gép és 7 ügyfél. Az A320neo családot, annak valamely tagját választotta eddig az Avianca mellett a brazíliai Azul, a mexikói Interjet, a chilei LAN, a brazil TAM, a mexikói VivaAerobus és Volaris low-cost légitársaságok is.

Sharkletes A320ceo az Avianca saját reklám fotóján. (Forrás: Avianca) | © AIRportal.hu

Sharkletes A320ceo az Avianca saját reklám fotóján. (Forrás: Avianca)

Latin-Amerikában, beleértve a Karib-térséget is az Airbusnak eddig mintegy 850 repülőgépet sikerült értékesítenie, amelyből több, mint 550 gép áll forgalomban. Bíztató az európai repülőgépgyár számára, hogy az elmúlt tíz évben megháromszorozódott az itt forgalomba állított gépek száma, és az átadások több, mint 60%-át már Airbus gyártmányok teszik ki. Nagy fájdalom viszont, amiről a közlemény természetesen nem tesz említést, hogy a legnagyobb A380-800-asból még egyetlen darabot sem sikerült értékesíteni a régióban.

Az Avianca-üzletben érintett, háromféle típusváltozatban rendelhető A320neo-család (A319neo, A320neo, A321neo) Pratt&Whitney 1100G hajtóművel szerelt A320-as prototípusa 2014. szeptember 25-én repült először. Jelenleg a berepülési programját folytató A320neo a típusengedélyek megszerzését követően idén ősszel, várhatóan novemberben állhat forgalomba.

A szándéknyilatkozat hirdetménye nem részletezi, hogy az Avianca Holdings mely típusváltozatokra tart igényt, de ez a szerződés véglegesítésének idejére, az akkori bejelentésre már minden bizonnyal publikus lesz. Tekintve, hogy jelentős mennyiségű igényről van szó, biztosra vehető, hogy nem mind egyforma típusváltozat lesz, amit a most kiadott számítógépes látványterv is igazol. Ott rögtön kétféle gépet, az A320 és A321neo-t tüntették fel.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!