A héten vette át a legújabb, immáron tizenhatodik Boeing 747-8 Intercontinental utasszállító repülőgépét a Lufthansa, a típus első üzembe állítója. A vadonatúj gép január 27-én, kilenc órás non-stop repülés után érkezett meg egyenesen a gyártótól a légitársaság frankfurti bázisára.

A Lufthansa egyik Boeing 747-8I gépe. A legújabb, D-ABYR lajstromú Intercontinentalról egyelőre nem közölt értékelhető fotót a légitársaság. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A Lufthansa egyik Boeing 747-8I gépe. A legújabb, D-ABYR lajstromú Intercontinentalról egyelőre nem közölt értékelhető fotót a légitársaság. (Fotó: Lufthansa)

A Lufthansa 2015-ben is folytatja flottamodernizációs programját, ezért az idei évben összesen négy Boeing 747-8-assal, két Airbus A380-800-assal és tíz darab Airbus A320-assal bővül a géppark, valamint a teherszállító üzletág, a Lufthansa Cargo is kap egy új Boeing 777F gépet, de mindez csak csekély szelete annak amit a Lufthansa Group tűzött ki maga a elé. A vállalatcsoportnak 2025-ig bezárólag mintegy 37 milliárd dollár értékben, 263 darab repülőgépre van megrendelési szerződése.

A német légitársaság, amely D-ABYR lajstrommal vette át a legújabb Intercontinentalt Frankfurtban először a Lufthansa Technik-nek adta át a gépet, mielőtt az február közepén menetrendszerű forgalomba állna. A műszaki-karbantartó bázison ugyanis még véglegesítik a kabin berendezést, miután a gép megkezdheti a felkészülést az első útvonal teljesítésére, amely várhatóan New York JFK lesz.

A legújabb 747-8-as átvételével a Lufthansa elégedettségéről adott hangot a típust illetően, amellyel szerintük értékes lépéseket tudnak tenni a költséghatékony és nem utolsó sorban még környezettudatosabb működés felé. A 747-es gépcsalád legújabb generációja korszerű rendszereinek és General Electric GEnx-2B hajtóműveinek köszönthetően 15%-kal üzemanyag takarékosabb és 30%-kal halkabb, ami egy ekkora, négy-hajtóműves gépnél különösen nagy előny.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Cikkajánló Csúcskategóriás négy-hajtóműves: Lufthansa Boeing 747-8I

Modell-, és típusbemutató cikkünk a Boeing 747-es legújabb változatáról, az utasszállító 747-8-asról, amelyben végig követhető a Lufthansa és a Jumbo közös története a kezdetektől egészen az új Intercontinental megjelenéséig.

A modellbemutató pedig a Lufthansa saját rendelésű, 1:200 méretarányú 747-8I modelljének fotókkal gazdagon illusztrált, részletes leírását adja, érdekes adatokkal a típusról.

A típus fedélzetén pedig már ott az új prémium economy osztály, kiegészülve a First Class, Business Class, és a hagyományos Economy Class kabintermékekkel. A 747-8-as így összesen 364 utast vehet fedélzetére. A Lufthansa legújabb utasosztályával kapcsolatos friss hír, hogy a légitársaság immáron müncheni bázisáról induló járatain, mint Tokió-Haneda, Hong Kong és Sanghaj is elérhetővé tette a Premium Economyt.

A Lufthansa a Boeing 747-8I első üzemeltetője, a típus indító légitársasága, amely 2012 júniusában állította forgalomba a gépet, a korábbi 747-400-asok leváltására. Utasszállító változatban azóta egyetlen másik légitársaság, az Air China vette flottájába a 747-8I-t, de megrendelőként a leendő üzemeltetők közé tartozik a Korean Air, az orosz Transaero Airlines és a nigériai Arik Air is, valamint Boeing Business Jet VIP-kivitelben is vannak vevők a gépre. A legújabb megrendelő pedig a US Air Force, amely az Amerikai Egyesült Államok elnöki különgépének választotta a legnagyobb Boeinget.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!