Japán nemzeti légitársasága összesen harminckét darab Mitsubishi Regional Jet (MRJ) utasszállító repülőgépre kötött vásárlási szerződést. A gépek szállításai a gyártóval történt megállapodás szerint 2021-től veszik kezdetüket.

A Japan Airlines (JAL) eredetileg 2014 augusztusában döntött a hazai gyártású új regionális utasszállító típus, a Mitsubishi Regional Jet mellett, de a szerződés akkor még csak szándéknyilatkozat formájában jött létre. A légitársaság a mai napon ezt alakította véglegesített megrendeléssé, amellyel az MRJ-nek immáron összesen 223 darab fix és 160 opciós, valamint plusz 24 gépre szóló vásárlási jog lekötése van.

A Japan Airlines által megrendelt gépeket a légitársaság regionális leányvállalata, a jelenleg 9 darab Canadair Regional Jet CRJ-200, valamint 15 darab Embraer E-170 típusokkal rendelkező J-Air fogja flottájába venni.

A repülőgépgyár és a légitársaság mai, közös bejelentése nem tér ki rá, hogy a Japan Airlines egész pontosan melyik MRJ típusváltozatot is választotta, azaz a 78 üléses MRJ-70-esre, vagy a hosszabb törzsű, 92 üléses MRJ-90-esre, esetleg mindkettőre esett-e a választás.

Azért az Embraerek is kellenek

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Japan Airlines elnöke azt viszont kiemelte, hogy a Mitsubishi Regional Jetek kulcsfontosságú típusai lesznek a flottának, de bármennyire is nagy elánnal indul az új japán utasszállító, ugyanakkor azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a JAL a brazil Embreaer gyártmányaival is hosszú távra számol. A tavalyi MRJ előszerződéssel egyidőben ugyanis 2015-ös szállítási kezdettel újabb Embraerek, összesen 15 darab E-Jet megrendelését is bejelentették.

A jelenleg berepülési programjára készülő, több éves csúszásban lévő Mitsubishi Regional Jet Japán első saját fejlesztésű utasszállító repülőgépe az 1962-ben bemutatott, szerényebb teljesítményű NAM YS-11 óta. A kétféle típusváltozatban kínált MRJ forgalomba bocsátása az idei évre tervezett szűzrepülést követően két évvel, 2017-ben várható.

Az MRJ-program kizárólagos hajtóműszállító partnere a Pratt&Whitney, amely az új generációs, reduktoros PW1217G erőforrását szállítja a Mitsubishi számára. Az MRJ legnagyobb részt ennek köszönheti majd a gyártó által ígért költséghatékony és csendes üzemet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!