Töretlenül fejlődik a szerb nemzeti légitársaság, hiszen Dane Kondić vezérigazgató nyilatkozata szerint a 2015-ös évben az utasoknak kínált szolgáltatások fejlesztésére kerül nagyobb hangsúly. Ennek lehet ékes bizonyítéka a fedélzeti vezeték nélküli internetelérés kiépítése, amely még idén megvalósulhat az EX-YU Aviation hírportál információi szerint.
Etihad Airways Partners szövetségbe lépett az Air Serbia
Mivel a légitársaság hivatalosan nem erősítette meg az új szolgáltatás bevezetését, ezért az ezt érintő részletek egyelőre nem tisztázottak, így a WiFi-használat árazása, vagy esetleges díjmentessége sem. A szerb média forrásai alapján a WiFi-eléréshez szükséges eszközök egyelőre az Airbus repülőgépeken kerültek telepítésre, így a Budapesten is naponta megforduló ATR 72-es típus egyelőre kimarad ebből a fejlesztésből.
Mindezen információk mellett egyetlen tény biztosra vehető, hogy – amennyiben valóban megvalósul ez a fejlesztés, úgy – az Air Serbia egy igen szűk európai táborhoz csatlakozhat, hiszen a kontinensen csekély az internetkapcsolatot kínáló légitársaságok száma. Az európai légivállalatok által kínált internet-szolgáltatás nagy hányada csupán tengerentúli járatokon elérhető, így az Aer Lingus, Iberia, Lufthansa vagy a TAP Portugal esetében. Csupán a SAS és a Norwegian rendelkezik jelenleg Európán belüli járatokon is üzemelő WiFi-eléréssel, kettőjük közül is a norvég low-cost vállalat emelkedik ki, hiszen a géppark 85%-ára már beépítésre kerültek a vezeték nélküli internet működéséhez szükséges eszközök.
Ezzel a lépéssel tehát tovább erősítené az Air Serbia a fejlődési potenciálját, amely nemcsak a Balkán térségben, de egész Európában kiemelkedő, hiszen az újjászervezett nemzeti légitársaság 2013. őszi elindulása óta a géppark, útvonalhálózat, nyereségesség és utasforgalom szempontjából is pozitív eredményeket közölt a vállalat.
Mindezt a nemzetközi sajtó is elismeréssel nyugtázza, amelyre példaként említhető a nemrég megjelent értékelés az AirlineRatings.com oldalon, ahol az Air Serbia hét csillagból hatot kapott biztonság, és ötöt a termékek színvonalára. Ugyancsak pozitív eredmény, hogy az eddigi „regionális légitársaság” kategóriából felértékelésre került az ún. „full service carrier”, vagyis a hagyományos légitársaságok csoportjába.