Ismét repülőgép bérlésre kényszerül az elsősorban orosz típusokat preferáló Cubana. Most egy portugál Boeing 767-esre esett a választás.

Információ a Cubana-hoz érkező gépről

Első felszállás: 1989. március 4.
Hajtómű: 2 db Pratt&Whittney PW4060
Üzemeltetők: SAS, euroAtlantic Airways (kölcsönben: Etihad Airways, Blue Panorama Airlines, AeroSvit Airlines, Cubana, Royal Air Maroc, Air Algérie)
Fedélzeti elrendezés: 16 ülés a Business és 234 az Economy osztályon

A euroAtlantic Airways wet-lease bérbeadásokra szakosodott, a képen a Flynas-nál tett szolgálatából visszatérő Boeing 767-es gépük látható. (Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A euroAtlantic Airways wet-lease bérbeadásokra szakosodott, a képen a Flynas-nál tett szolgálatából visszatérő Boeing 767-es gépük látható. (Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)

A ch-aviation információi szerint a CS-TLO lajstromú repülőgép az euroAtlantic Airways flottájából érkezik és egészen február 8-ig fogja teljesíteni a Havanna – Párizs (Orly), a Párizs (Orly) – Santa Clara – Havanna és a Havanna – Madrid- Havanna járatokat. Érdekesség, hogy 2009-ben ezt a repülőgépet már üzemeltette a légitársaság, akkor szintén az euroAtlantic Airways-től érkezett wet-lease bérlés keretében.

Ez a mostani gépbérlés is azt a gyanút erősíti, miszerint a Cubana már nem tudja az elvárt hatékonysággal üzemeltetni az Iljusin Il-96-300-asokból álló hosszútávú flottáját. Ezeknek a négyhajtóműves szélestörzsűeknek az utolsó menetrend szerinti üzemeltetője a Cubana. Összesen 4 darab ilyen utasszállítót lízingelnek, ezekből viszont csupán 3 darab bevethető.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kubai légitársaság egy másik kategóriában is egyedülálló: ők voltak és jelenleg is ők az egyetlen légitársaság, amely az Il-96-ost valóban hosszútávú, 7500 km fölötti járatokon üzemeltetik. Így közlekedhetnek az orosz monstrumok Havannából Londonba, Párizsba és Madridba.

Viszont a Cubana rövid és középtávú, valamint a cargo járatokat üzemeltető részlegénél sem rózsás a helyzet. Az An-158-asok üzemelnek ugyan, de a 2 teher és 2 utasszállító Tupoljev Tu-204-esből csupán egy-egy darab üzemképes. Nem is csoda, hogy a kubai fuvarozónak már huzamosabb ideje szüksége van a litván Avion Express 4 darab A320-as és 1 darab A319-es gépének bérlésére.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!