Bejelentette a Wizz Air a tavalyi évben elért utasforgalmi adatokat, amely szerint a low-cost modellben működő légitársaság 15,8 millió utast szállított 2014-ben, amely 17%-os utasszám-növekedést jelent az előző évhez képest.

Az év végén a légitársaság 37 ország 106 desztinációjára kínált járatokat összesen 355 útvonalon. A Wizz Air flottája 54 Airbus A320 típusú repülőgépből állt, amelyek Közép- és Kelet-Európa 10 országának 18 bázisán teljesítettek szolgálatot. A korábban bejelentett bázis a bosznia hercegovinai Tuzlában idén júniusban kezdi meg a működését.

„2014 újabb remek év volt a Wizz Air számára, ezt mutatja az is, hogy bővülő útvonalhálózatunk több országot és desztinációt foglalt magába, mint korábban bármikor. 2,3 millióval többen utaztak velünk, mint egy évvel korábban” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. – „A 2015-ben folytatódó flotta- és hálózatbővítésünk alapjain további növekedésre készülünk, hogy még több alacsony viteldíjat tegyünk elérhetővé az utasoknak Közép- és Kelet-Európában. Büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárulunk a gazdasági fejlődéshez piacainkon, és hogy közvetlenül és közvetetten is újabb munkalehetőségek létesülnek növekedésünk következtében” – tette hozzá Váradi József.

A HA-LPJ lajstromú Airbus A320-as érkezése a Liszt Ferenc repülőtérre. (Fotó: Tóth Máté - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A HA-LPJ lajstromú Airbus A320-as érkezése a Liszt Ferenc repülőtérre. (Fotó: Tóth Máté – AIRportal.hu)


Ami a budapesti fejlesztéseket illeti, az idei évben eddig négy új járat indulását tudjuk biztosra, március végén Lisszabon, májusban Maastricht és Hurghada, valamint júniusban Alghero érhető majd el a Liszt Ferenc repülőtérről. Nemrég számoltunk be arról is, hogy arculatváltást tervez a Wizz Air, amelynek kapcsán a sajtóban megjelent hírek szerint a Hollandiába repült HA-LPU lajstromú repülőgép már az új arculatot képviselő festéssel térhet vissza bukaresti bázisára. Később kiderült, hogy a festés elhalasztásra került, így a tényleges megjelenése az új festésnek egyelőre nem ismert.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!