A Transaero összesen 9 millió rubeles pénzügyi injekcióhoz jutott az orosz kormánytól, valamint a legnagyobb állami banktól, mivel az ország második legjelentősebb légitársasága csak így tudja garantálni a menetdíjak alacsony árszínvonalát, valamint a repülési frekvenciák sűrítését.

Az orosz vállalat még tavaly karácsonykor adott ki saját közleményt az egyezségről, melyben legnagyobb háláját fejezi ki azoknak a feleknek, akik a támogatást nyújták annak érdekében, hogy a gépek továbbra is felszállhassanak.

A Transaero egyik Boeing 737-800-as gépe.Egyre több orosz légitársaság kénytelen visszaadni a modernebb, magas lízingdíjakkal rendelkező gépeit, és helyette a régebbi típusokat használni. (Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Transaero egyik Boeing 737-800-as gépe.Egyre több orosz légitársaság kénytelen visszaadni a modernebb, magas lízingdíjakkal rendelkező gépeit, és helyette a régebbi típusokat használni. (Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)

Az orosz rubel drasztikus gyengülése miatt bekövetkező pénzhiány enyhítésére átutalt pénzösszegért cserébe a Transaero nem fogja az árait emelni, mely az orosz utazóközönség érdekeit, valamint az ország gazdaságát is próbálja segíteni.

Az árbefagyasztás a belföldi járatokat is érinteni fogja, sőt az olyan belföldi viszonylatokon, ahol a Transaero monopolhelyzetben van, sűrítésre kerül majd a járatok frekvenciája, és ezzel párhuzamosan 5-7%-os csökkenés fog mutatkozni a viteldíjakon.

Az, hogy a Transaero bővítését mennyire fogja visszafogni ez az intézkedés, még nem tudható, de valószínűleg a megrendelt Airbus A380-as, és Boeing 747-8-as repülőgépekre is igényt fog tartani a légitársaság, mely típusok várhatóan az idén kerülnek átvételre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Habár nem a mostani pénzügyi nehézség miatt, de a fuvarozó már 2014 szeptemberében visszamondta azon megrendelését, mely 4 darab Boeing 787-8-as Dreamliner vásárlásáról szólt, és még 2012-ben került aláírásra.

A társaság helyette az Airbus hamarosan debütáló szélestörzsűjét választotta, mely a már jól ismert A330-as típus modernizált változata, az A330neo lesz. Az amerikai féltől történő visszalépést egyébként azzal is magyarázta a cég, hogy a négyhajtóműves típusok sikeres bevezetésére koncentrálnak inkább.

Az Airbus és a Transaero a 2014 júliusában megrendezésre kerülő Farnborough légi szalonon kötelezte el magát az Airbus A330neo mellett, így az első európai vásárlója lett az új szélestörzsűnek.

A jegyárak befagyaztása, és a rubel romlása mellett minden bizonnyal csak a véletlen műve volt az, hogy a légitársaság számítógépes rendszerének pontatlansága miatt 200 eurós árakon lehetett Berlinből, valamint Bécsből utazni Pekingbe. Az akcióra sok árazási hibákra leselkedő internetes portál lecsapott, így okozva nem kis fejfájást a Transaeronak.

A helyzet máshol sem jobb, sőt..

Ami a többi orosz légitársaságot illeti, a helyzet némiképp aggasztóbb. A helyi légügyi hatóságok sorban vonják vissza a vállalatok repülőgép-üzemeltetésre feljogosító engedélyét (AOC). Ennek következtében az Air Samara, a Polet, valamint a Russian Sky Airlines gépei sem repülhetnek. A repülésbiztonsági, és pénzügyi szempontok miatt elvett repülési jogok minden bizonnyal az összes érintett vállalat sorsát megpecsételik. – írja cikkében a CH Aviation hírportál

Az Oreanair gépei nem először fordulnak meg Ferihegyen, mivel az orosz cég a spanyol Air Europa cégtől lízingeli azokat, mely vállalat Budapesten szerelteti a Boeing 737-800-as típust. (Fotó: Szalmási Szabolcs - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Oreanair gépei nem először fordulnak meg Ferihegyen, mivel az orosz cég a spanyol Air Europa cégtől lízingeli azokat, mely vállalat Budapesten szerelteti a Boeing 737-800-as típust. (Fotó: Szalmási Szabolcs – AIRportal.hu)


A bugulmai bázisú Ak Bars Aero is kivonul az utasszállító piacról, és már csak repülőgép karbantartással fog majd foglalkozni, míg a repülőgépeit más belföldi légitársaságoknak adják bérbe.

Az Ak Bars utolsó járata 2015. január 12-én fog közlekedni Bugulma és Moszkva Domogyedovó repülőterei között. A viszonylatot két nappal később, 14-én a Yamal Airlines veszi át, napi szintű összeköttetést biztosítva a két város között.

Más légitársaságok is sorra válnak meg a feleslegessé vált, vagy drágán üzemeltethető repülőgépeiktől, így a Nordwind Airlines vissza adta Boeing 757-200-as repülőgépeit a lízingcégnek, az UTair 6 darab Boeing 737-800-ast ad le, míg az Oreanair összesen tíz darab ugyanilyen típusú gépet fog Budapestre repülni, ahol az utasszállítók letárolásra kerülnek az orosz légiiparon keresztülvonuló recesszió végéig.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!