Az Aerolíneas Argentinast választotta partneréül az Etihad Airways annak a kódmegosztó megállapodásnak az értelmében, amellyel az Egyesült Arab Emírségek légitársasága meg szeretné erősíteni jelenlétét a dél-amerikai piacon.
Latin-Amerika és a Karib-térség 20 éve az Airbus szerint
Behálózta Argentínát az Aerolíneas Argentinas
A február 1-jétől életbe lépő együttműködés alapján az Etihad Airways utasai számára az Aerolíneas Argentinas belföldi útvonalhálózata, valamint térségbeli más országok, mint Uruguay, Paraguay és Chile is elérhetővé válnak. Az összesen húsz várost magába foglaló codeshare megállapodással az Etihad jelentősen kiszélesítheti dél-amerikai kínálatát, mivel az Abu Dhabi központú légitársaság a dél-amerikai kontinensen egyelőre csak egyetlen városba, a brazíliai São Pauloba közlekedik saját menetrendszerű járattal.
A 2013 júniusában indított, Airbus A340-500-as típussal üzemeltetett útvonalon az Etihad gépe három-osztályos konfigurációban legfeljebb 240 utast tud szállítani a brazil városba, ahonnan februártól az argentin légitársaság Buenos Airesen keresztül biztosít további csatlakozásokat. Az Aerolíneas Argentinas egyébként többnyire Next Generation Boeing 737-eseivel repül São Pauloba, de az is előfordul, hogy szélestörzsű Airbust küldenek a Guarulhos nemzetközi repülőtérre.
Közvetlen dél-amerikai célpontja egyelőre még csak egyetlen van az Etihadnak, de szövetségesei tekintetében az Aerolíneas Argentinas már a második, ugyanis a São Paulo-i nyitást követően a brazil GOL légitársasággal fűzte szorosabbra kapcsolatait, azzal lefedettséget biztosítva Brazílián belül, de akárcsak a most megszületett argentin megállapodással más, környező országokba is.
Dél-Amerika jelentős, növekedésben lévő piac, ezért nem véletlen, hogy az Etihad a fejlesztés mellett döntött, és az utóbbi években igen nagy erőkkel megújított Aerolíneas Argentinas-szal szerződött, ami természetesen az argentin fél számára is komoly presztízsértéket hordoz.
Ugyanakkor egy olyan gyors ütemben fejlődő, irigylésre méltó anyagi háttérrel rendelkező légitársaság esetében mint az Etihad az utasok joggal várhatnák el, hogy saját járatai is legyenek a legfontosabb dél-amerikai városokba. Még akkor is, ha egyelőre a két legnagyobb Öböl-menti konkurens, az Emirates és a Qatar Airways sem áll sokkal jobban ezen téren. Míg előbbinek három (Rio de Janeiro Buenos Airesre fűzve, és São Paulo), addig az utóbbinak is csak két (São Paulo Buenos Airesre fűzve) elérhető célpontja van a kontinensen.