Exkluzív, reklám célú repülőgépmodellt készített a Herpa Miniaturmodelle GmbH a budapesti Liszt Ferenc repülőtér számára. Ezen a valóságban nem létező, a fantázián alapuló festésmintán köszön vissza a ferihegyi reptér két legfontosabb motívuma, a SkyCourt utasterminál és az irányítótorony.

A Budapest Airport Airbus A320-as repülőgépmodellje. (Fotó: Herpa Miniaturmodelle GmbH) | © AIRportal.hu

A Budapest Airport Airbus A320-as repülőgépmodellje.
(Fotó: Herpa Miniaturmodelle GmbH)

A Budapest Airport megrendelésére készült méretarányos repülőgépmodell egy Airbus A320-as, amelynek függőleges vezérsíkján a reptérüzemeltető jól ismert logója szerepel. Ennek fekete alapja elvékonyodva kúszik egészen a géptörzs elejéig, a pilótafülke oldalsó ablakaiig. A kis Airbus többi részén, beleértve a hajtómű gondolákat és a szárnyvégeket is sárga. Az állvány pedig, amellyel a modell kiállítható fekete színű, talpazata ugyancsak a BUD emblémával és alatta a szokásos típusmegnevezéssel.

Ami a repülőgéptörzs oldalán látható az tulajdonképp nem más mint egy sziluett, a repülőtér sziluettje, amelynek leghangsúlyosabb elemei a Nieder Iván tervezte irányítótorony és a 2011-ben átadott új terminálépület, a Tima Zoltán munkáját dícsérő, építőipari nívódíjas SkyCourt, amely előtt egy elguruló repülőgép képe is látható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A reklám és reprezentációs célra készíttetett repülőgépmodell a Herpa WingsWorld magazinjának hirdetménye alapján 1:200 méretarányú, és a Herpa Snap-Fit széria terméke, amely azt jelenti, hogy a műanyagból gyártott modell legfőbb alkotóelemeit, a vezérsíkokat és a szárnyakat, valamint az állványzatot kézzel szükséges összeilleszteni a törzzsel, a dobozból való kicsomagolást követően, akárcsak a többi ilyen Herpa gyártmány esetében. Ez a kiadás az átlagos modellektől azonban nemcsak a festésében tér el, hanem abban is, hogy kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható, legalábbis a Herpa disztribúciós hálózatában nem. Egy ilyen méretű és minőségű modell végfelhasználói ára egyébként 15-18 eurós darabáron mozog a piacon.

Arra, hogy a Budapest Airport miért pont az Airbus A320-as öntvényét választotta viszonylag egyszerű magyarázatot találni. Az ötletgazdák bizonyára olyan típust szerettek volna, amely rendszeres és mindennapos vendég a magyar fővárosban, ami az A320-ast nézve kétségkívül igaz is. A BUD Airbus modellje egyébként még a korábbi, wingtip-fence típusú, és nem az újabb, sharklet szárnyvéggel lett rendelve, de ez már tényleg csak a fanatikusok számára érdekes, a legtöbb szemlélőnek – például egy ügyfélszolgálati pulton – ez fel sem fog tűnni.

Sokkal inkább arra lesznek figyelmesek, hogy a Budapest Airportnak még saját emblémás repülőgépmodellje is van, amely nemcsak az efféle termékeik palettáját színesíti remekül, hanem látványos és figyelmet vonzó darab, díszítőelem lehet egy-egy vállalati rendezvényre, vagy sajtótájékoztató eseményre is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!