Egymás után repülte haza Dohába a két legújabb típusát a Qatar Airways. A katari légitársaság az első A350-900XWB mellett a legújabb A380-800-as óriásgépét is útjára indította december 23-án az Airbus toulouse-i bázisáról. A egyedülálló pillanatot az Airbus természetesen fotón is megörökítette.

Push-back az A350-esnek, miközben az A380-800-as már mögötte várja az indulást december 23-án Toulouse-ban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Push-back az A350-esnek, miközben az A380-800-as már mögötte várja az indulást december 23-án Toulouse-ban.
(Fotó: Airbus)

A hétfői ünnepélyes gépátvételt követően a Qatar Airways másnap repülte haza Dohába az első Airbus A350-900-ast (A7-ALA), amelynek indító légitársasága azzal koronázta meg az eseményt, hogy az eXtra-Wide-Body Airbus nem egyedül, hanem a legújabb A380-800-assal indult neki az útnak.

A Qatar Airways idén szeptemberben kapta meg az első A380-asát, és immáron a negyedik Superjumbonál tart a legújabban átvett A7-APD lajstromú géppel, amely akárcsak az eddigiek, három-osztályos elrendezéssel áll rövidesen szolgálatba., összesen 517 utasnak férőhelyet biztosítva. Azzal pedig, hogy a legelső A350-es is megérkezett a flottába a Qatar vált az első üzemeltetővé, amelynek az Airbus minden gépcsaládja, így az A320-as, az A330/340, az A350-es és az A380-as is rendelkezésre áll járatainak teljesítéséhez.

Az A350-900-asból 43 darabra, míg az A380-800-asból 13 darabra szólóan van érvényes rendelése a Qatar Airwaysnek. Az A350-es két-osztályos, összesen 282 férőhelyes konfigurációval jövő januárban a frankfurti járaton áll menetrendszerű forgalomba, míg az A380-asok a londoni és a párizsi vonalak mellett legújabban már a bangkoki járaton is közlekednek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus
Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Az A350-es kizárólag a Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveivel rendelhető. Az A380-as esetében viszont adott a vevők számára a választási lehetőség a Rolls-Royce és az Engine Alliance erőforrásai között, de a Superjumbokhoz nem a Rolls-Royce, hanem a másik gyártó termékét választotta a Qatar.

Az A380-as egy-két berepülő járat teljesítését követően minden bizonnyal hamar forgalomba áll, szemben az A350-essel, amelyre még egy sor gyakorlat vár, többek közt a londoni Heathrow-n, ahol zajterhelési próbákat fog végezni egy héten át, de számos gyakorló repülése is lesz a dohai Hamad repülőtérről kiindulva. Csak ezek után, a tervek szerint január 7-én tartják meg a hivatalos és ünnepélyes fogadó ünnepséget az A350-es számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!