Egy újabb üzemeltető, az Azerbaijan Airlines vette át az első Boeing 787-es Dreamlinerét. Az amerikai repülőgépgyár és a légitársaság a mai napon jelentették be közösen, hogy végbement az átadás-átvétel procedúrája.

Az azeri légitársaság első Boeing 787-ese. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az azeri légitársaság első Boeing 787-ese.
(Fotó: Boeing Company)

Az Azerbaijan Airlines első Dreamlineréről viszonylag keveset tudni, a Boeing közleménye csak a típussal kapcsolatos szokásos jellemzőket említi, sem a választott kabinkonfigurációról, sem pedig a megrendelt gépek számáról nincs konkrét említés.

Hangsúlyos viszont, hogy a Független Államok Közösségének (FÁK) országaiban az Azerbaijan Airlines vált az első Boeing 787-es üzemeltetővé, amivel valóban kitűnik a sorból. Az azeri légitársaságnak e tekintetben még a legnagyobb orosz légitársaságokat is sikerült megelőznie, a térségben elsőként bevezetve az amerikai gyártó legújabb generációs, középkategóriás szélestörzsű típusát.

Korábbi hírekre és a gyártási listákra, valamint adatbázisokra alapozva az Azerbaijan Airlines összesen két darab Boeing 787-8-ast készül flottájába venni, amelyekhez a General Electric GEnx-1B hajtóműveit választották a Rolls-Royce Trent 1000-esével szemben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A társaság útvonalhálózata jelenleg húsz nemzetközi célpontot szolgál ki a bakui Heydar Aliyev nemzetközi repülőtérről, ahonnan az Egyesült Államokba, Kínába, a FÁK országokba, a Közel-Keletre és Európába is közlekednek a flotta gépei. Az Azerbaijan Airlines egyelőre nem nevesítette, hogy hová is fognak a Dreamlinerek repülni, csupán annyi tudható, hogy a típusnak kulcsszerepet szánnak a hosszú távú flotta fejlesztésére irányuló stratégiában.

Tavasszal még az elállást fontolgatták

Idén májusban azonban még korántsem volt ilyen fényes a 787-es azeri megítélése. Az AZERNEWS hírportál szerint a légitársaság ugyanis fontolóra vette, hogy törli a megrendelését, amely álláspontjukat arra alapozták, hogy más üzemeltetőknek számos problémát kellett elszenvedniük a típussal. Akkori ütemezés szerint egyébként még úgy volt, hogy júniusban, vagy júliusban veszik át az első gépet, és a második is megérkezett volna Bakuba még az év vége előtt, novemberben.

Jahangir Askerov, az Azerbaijan Airlines elnöke most a gépátvétel kapcsán már azt nyilatkozta a Dreamlinerről, hogy nagyon örülnek ennek a forradalmian új gépnek, amely hozzá segíti majd a légitársaságot a versenyképességének növeléséhez, regionális és nemzetközi viszonylatban egyaránt. A típus fedélzetét pedig olyannak monda el, amely egyedülálló jellemzőivel páratlan utazási élményt és kényelmet biztosít az utasoknak.

Az 1992-ben alapított Azerbaijan Airlines közép-, és hosszú távú járatokat teljesítő gépparkja négy darab Boeing 757-200-as, három darab Boeing 767-300ER és két darab extra nagy hatótáv teljesítményű Airbus A340-500-as típussal rendelkezik. Ehhez csatlakozik most az első Dreamliner.

A Boeing 787-8-as, amely 2011 szeptembere óta van forgalomban, katalógus szerint 242 utas szállítására alkalmas, maximális hatótávja 14500 kilométer.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!