A századik közvetlen rendelésű Boeing 737-es átadás-átvételét ünnepelte közösen az amerikai repülőgépgyár és az üzemeltető Malaysia Airlines. A gép, amely egy Next Generation 737-800-as vasárnap érkezett meg Kuala Lumpurba, a légitársaság bázisára.

A Malaysia Airlines flottatörténetének századik Boeing 737-es gépe, egy Next Generation 800-as. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Malaysia Airlines flottatörténetének századik Boeing 737-es gépe, egy Next Generation 800-as. (Fotó: Boeing Company)

Végre egy kis ünnepség is kijutott a Malaysia Airlines számára, amelynek az idei évben két rendkívül súlyos szerencsétlenséget is el kellett szenvednie. Az egyik Boeing 777-esének eltűnése, majd a másiknak a lelövése alaposan megtépázta a légitársaság nemcsak hírnevét, hanem egyáltalán a működésének, a fennmaradásának alapjait is.

Szerencsére december 19-én a Boeing gyár átadó-központjában az örömé és a büszkeségé volt a főszerep, mivel a malajziai légitársaság ezen a napon vette át a századik, közvetlenül a Boeingtől rendelt 737-es típusát. Száz gép bizony nagy szám, hát még ha azt nézzük, milyen régre vezethetők vissza a Malaysia Airlines és a Boeing között fennálló kapcsolatok.

A távol-keleti légitársaság már több, mint negyven éve Boeing-ügyfél. A legelső 737-est, egy 737-200-ast 1972-ben vette át a Malaysia, és onnantól kezdve csaknem minden 737-es megfordult a flottában, így a Classic 300-as, 400-as és 500-as, illetőleg a Next Generation szériából a 800-as. A szélestörzsű Boeing típusok közül pedig a 747-400-as Jumbo, valamint a 777-200ER veszik ki részüket a nagyobb kapacitást igénylő járatok teljesítésében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Már az első járat is 737-essel közlekedett

MAS Boeing 737-200-as 1985 augusztusában Szingapúrban. (Fotó: Tim Rees - Wikimedia) | © AIRportal.hu

MAS Boeing 737-200-as 1985 augusztusában Szingapúrban. (Fotó: Tim Rees – Wikimedia)

Négy évtized hosszú idő, de ez alatt a Malaysia folyamatosan cserélte, frissítette a flottáját. A keskenytörzsű gépparkja napjainkban már kizárólag a Next Generation 737-es család 737-800-as típusával működik. Most éppen 57 darab ilyen gép áll rendelkezésre. A flottatörténet századik 737-ese, a 9M-MXY lajstromú 737-8H6(WL), amely – ahogy azt a típuskódjából is ki lehet olvasni – egy wingletekkel ellátott 800-as. Két-osztályos fedélzete 16 üzleti és 144 turista üléssel, valamint LED-világítást is magába foglaló Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel van konfigurálva.

A jeles esemény kapcsán természetesen a Boeing is megragadta az alkalmat, hogy hangsúlyossá tegye, a 737-800-as a Next Generation-család legnépszerűbb tagja, amely kényelmével és kedvező üzemeltetési tulajdonságaival a keskenytörzsű piac kedvence. Ahmad Jauhari Yahya, a Malaysia Airlines vezérigazgatója beszédében magáról a 737-es családról szólva elmondta, 1972-ben (mint MAS – Malaysian Airlines System) ezzel a típussal kezdték meg a működésüket, ezért is nagy örömükre szolgál, hogy már az századikat vehetik át. A 737-es számukra továbbra is egy nagyszerű repülőgép, amely megbízhatóságával, páratlan hatékonyságával és utaskomfortjával szerzett érdemeket.

Az elégedettségnek pedig mi sem adhatná nyomósabb bizonyítékát, mint hogy a Malaysia még tíz darab Boeing 737-800-ast vár a flottájába.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!