Észak-, és Dél-Amerika, valamint Európa – ezen kontinensek útvonalaira készül forgalomba állítani a Boeing 787-8 Dreamlinert az Avianca, amely a mai napon vette át és repülte haza az első ilyen, legújabb generációs szélestörzsű típusát. A kolumbiai zászlóvivő ezzel a dél-amerikai légitársaságok körében a második Dreamliner üzemeltető, a chilei LAN Airlinest követően.

Felszállás a Boeing gyárból. Irány Bogotá. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Felszállás a Boeing gyárból. Irány Bogotá.
(Fotó: Boeing Company)
A business osztályú ülések egyike. (Fotó: Avianca) | © AIRportal.hu

A business osztályú ülések egyike. (Fotó: Avianca)

Ma délelőtt, 11:23-kor megérkezett Bogotába az Avianca első Boeing 787-ese (N780AV). Nagy nap ez a kolumbiai légitársaság történetében, az első Boeing 787-8-as átvétele új korszakot nyit az Avianca számára, mivel a Dreamliner megjelenése nemcsak minden eddiginél nagyobb fokú hatékonyságot, hanem egyúttal egy teljesen új fedélzeti komfortot és szolgáltatási nívót kelt életre, méghozzá a térségbeli légitársaságok körében az elsők között. Az Avianca ugyanis még csak a második légitársaság Dél-Amerikában, amelynek flottája Boeing 787-essel rendelkezik, és ez kétségkívül komoly büszkeségre ad okot.

Az Avianca egyébként az eredeti ütemezés szerint már szeptemberben elkezdte volna átvenni Dreamlinereit, de a késedelemről és annak okáról a ma kiadott ünneplő közlemények természetesen már egy szót sem említenek. Ugyanakkor tény, hogy a légitársaság alelnöke az év elején, februárban a San Salvadorban megrendezett Routes America konferencián még az őszi céldátumról beszélt.

Estuarto Ortiz akkor elmondta, hogy az új típussal még több útvonalat, még nagyobb hatékonysággal tudnak majd kiszolgálni. A kezdetekben dél-amerikai járatokon, például a perui Limába, a brazíliai São Pauloba és az argentínai Buenos Airesbe terveznek repülni a személyzetek gyakorlatszerzése érdekében, majd ezután hosszabb távú járatokon, Észak-Amerika és Európa irányába is bevezetik a Dreamlinert, amely az Airbus A330-200-ast váltja az egyes járatok teljesítésében. A Boeing mai közleménye ezzel kapcsolatban – anélkül, hogy nevesítené az A330-ast – meg is jegyzi, hogy a Boeing 787-8-asnak 20%-kal kedvezőbb az üzemanyag fogyasztása, mint annak a típusnak, amelyet felvált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Január 16-án indul New York a Dreamlinerrel

Érkezés Bogotába, diadalív vízsugaras köszöntéssel. (Fotó: Avianca) | © AIRportal.hu

Érkezés Bogotába, diadalív vízsugaras köszöntéssel.
(Fotó: Avianca)
Miután a nemzeti zászlót is kilógatták a pilótafülke ablakán. (Fotó: Avianca) | © AIRportal.hu

Miután a nemzeti zászlót is kilógatták a pilótafülke ablakán. (Fotó: Avianca)

Az Avianca Dreamlinerei két-osztályos elrendezésben fognak szolgálatot teljesíteni, a turista osztályon 222, az üzletin pedig 28 utasnak férőhelyet biztosítva gépenként. Az európai utazóközönségnek majdan Madridból, Barcelonából és Londonból elérhetővé téve a Dreamliner adta kényelmet Kolumbia fővárosa, Bogotá felé. Egyébiránt ez az összesen 250 üléses konfiguráció mindössze három férőhellyel nagyobb, mint amit a LAN választott 787-8-asaihoz, amelyek ugyancsak két-osztályos elrendezésben üzemelnek a legelső gép megérkezte, vagyis 2012 óta.

Az Avianca, mint a világ egyik legnagyobb múltú légitársasága, amely történetét egészen 1919-ig tudja visszavezetni az elkövetkező napokban további három darab 787-8-ast készül még átvenni, hogy a jövő év elején rögtön négy Dreamlinerrel kezdhessék az üzemet. A Star Alliance szövetség dél-amerikai szárnyát erősítő Avianca összesen 15 darab Boeing 787-8-ast rendelt flottája számára. A társaság legfrissebb, mai közlése szerint az első, Dél-Amerikán kívüli Dreamliner-járat január 16-án indul, és Bogotá – New York között fog közlekedni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!