A Boeing 737 MAX típuscsaládot választotta flottája számára az újonnan felálló kanadai ultra low-cost légitársaság, a Jetlines. A vancouveri központú légitársaság összesen 21 darab repülőgépre formált igényt a listaárakon számítva mintegy 438 millió dollár értékben.

Az amerikai repülőgépgyár részéről december 15-én bejelentett szerződés öt darab Boeing 737 MAX-7-esre tartalmaz véglegesített megállapodást, a fennmaradó tizenhat gép opciós vásárlásként szerepel a papírokban.

Jim Scott, a Jetlines vezérigazgatója a szerződés létrejöttét társasága nagy jelentőségű eseményeként értékelte. Elmondása szerint nagyon örülnek neki, hogy a Boeinggel dolgozhatnak együtt, és nagyon várják a 737 MAX-7-es forgalomba vezetését. A Boeing részéről Brad McMullen, észak-amerikai értékesítési igazgató nyilatkozott, aki szerint a választott típus tökéletesen meg fog felelni a Jetlines igényeinek, és nagyra értékelik, hogy a légitársaság ezt a típust választotta.

A Boeing 737 MAX-7 a legújabb generációs 737 MAX típuscsalád legrövidebb törzsű tagja, amely az új CFM International LEAP-1B hajtóműveinek, valamint az Advanced Technology wingletjeinek köszönhetően a gyáriak ígérete szerint kategóriája leghatékonyabb típusa lesz. Hatótáv teljesítménye mintegy 400 tengeri mérfölddel (741km) tesz túl az elődmodell, Next Generation 737-700-as szérián.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Boeing 737 MAX-7 számítógépes látványterv. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Boeing 737 MAX-7 számítógépes látványterv. (Forrás: Boeing Company)

Katalógus adat szerint sűrű, egy-osztályos elrendezésben a fedélzete 140 utas befogadására lesz képes, ami 40 fővel marad alul a kimondottan az ultra low-cost légitársaságok igényei mentén felajánlott 737 MAX-8 200 kapacitásán, de hogy a Jetlines esetleg ebből is készül-e rendelni azt egyelőre nem tudni. A tizenhat gépre szóló opciós lekötésből viszont a jövőben akár erre a változatra is lehet fix rendelést konvertálni.

A háromféle törzshossz kivitelben (737 MAX-7, MAX-8, MAX-9) elérhető MAX-család eddig összesen 55 ügyféltől 2562 megrendelést szerzett. Az első 737 MAX szériát, amely a 737 MAX-8 lesz, 2017-ben készül forgalomba bocsátani a Boeing. A konkurens Airbus A320neo családja, amelyet az európai gyártó hamarabb hirdetett meg, és hamarabb is fog forgalomba állni (várhatóan 2015 novemberében) már 63 ügyfélnél és összesen 3362 megrendelésnél tart.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!