Az eredeti tervekhez képest 6 éves késéssel, 2017 második fél évében indulhat a forgalom az új berlini nemzetközi repülőtéren a beruházást irányító társaság pénteki bejelentése szerint.

Az állami beruházást irányító társaság felügyelőbizottságának ülése után Rainer Bretschneider, a testület elnökhelyettese azt mondta, hogy a forgalom legkésőbb 2017 második félévében indul a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER). Az átadás 2017 júniusa és szeptembere között lehet- tette hozzá Hartmut Mehdorn, a cég ügyvezetője.

Pontos dátumról egyelőre nem döntöttek, de a bejelentés így is jelentős változást jelent, tekintve, hogy az utóbbi két évben nem volt hivatalos határidő az építkezés befejezésére és a közlekedés megindítására.

Az egykori NDK területén kezdett eddigi legnagyobb beruházás befejezésére eddig négy határidőt tűztek ki és egyiket sem sikerült betartani. A tartományi rangú Berlin, Brandenburg tartomány és a szövetségi állam közös vállalkozásában épülő repülőtér kivitelezési munkálatai 2006-ban kezdődtek, és az első tervek arról szóltak, hogy 2011 novemberében megindul a forgalom a három kisebb berlini nemzetközi repülőteret kiváltó új légikikötőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Berlin-Brandenburg repülőtér grafikája madártávlatból. Vajon mikor omlik le végleg az a képzeletbeli fal és mikor nyílik meg véglegesen a brandenburgi légikapu? (Forrás: Günter Wicker / Flughafen Berlin Brandenburg GmbH) | © AIRportal.hu

A Berlin-Brandenburg repülőtér grafikája madártávlatból. Vajon mikor omlik le végleg az a képzeletbeli fal és mikor nyílik meg véglegesen a brandenburgi légikapu? (Forrás: Günter Wicker / Flughafen Berlin Brandenburg GmbH)


A tervezési és kivitelezési hibák miatt az eredetileg 2,4 milliárd euróra becsült költségek legkevesebb a duplájára emelkednek, és a hiányosságok sora miatt az is szóba került, hogy elbontják a 280 ezer négyzetméteres terminált és újrakezdik az építkezést.

Erre a projekttársaság vezetőinek pénteki tájékoztatása szerint nem lesz szükség, de az építkezés befejezése után várhatóan rögtön hozzálátnak majd egy második, kisebb terminál építéséhez, mert előre látható, hogy az első terminál kapacitása nem lesz megfelelő.

A BER terminálját évente 27 millió utas fogadására tervezték. Az előrejelzések alapján a jelenleg működő két berlini repülőtéren, Tegelen és Schönefelden az idén 28 millió utas fordul meg.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!