Az ezeregyszázadik Embraer E-Jet átadás-átvételét ünnepelték közösen a kibocsátó brazil repülőgépgyár és a fogadó Aeroméxico légitársaság a héten. A gépet, amely egy E-190-es a mexikóvárosi Benito Juárez nemzetközi repülőtéren megrendezett hangárceremónia keretében vette flottájába a légitársaság.

Az 1100. Embraer E-Jet, az Aeroméxico Connect E-190-es típusa. (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

Az 1100. Embraer E-Jet, az Aeroméxico Connect E-190-es típusa. (Fotó: Embraer)

Idén ez már a második jelentős mérföldkő esemény az Embraer E-Jet családjának történetében, ugyanis a repülőgépgyár ebben az évben ünnepli az E-Jet forgalomba vezetésének tízedik évfordulóját is – világított rá beszédében Paulo Cesar Silva, az Embraer Commercial Aviation elnök-vezérigazgatója.

Az Aeroméxico Connect-flotta legújabb Embraer E-Jet típusa, merthogy a gép, amelyről szó van a mexikói légitársaság regionális leányvállalatának üzemeltetésébe kerül, egyúttal a kétszázadik E-Jet, amely Latin-Amerikában fog repülni. A légitársaság részéről Andres Conesa vezérigazgató elmondta, az Embraer kiemelkedően fontos partnerük, flottájuk mintegy felét Embraer gyártmányok alkotják, és büszkék rá, hogy az ezeregyszázadik E-Jet náluk állhat szolgálatba.

A mexikói légitársaságnál egyébként összesen 62 darab Embraer teljesít nap mint nap szolgálatot. Az Aeroméxico Connectnek 27 darab E190-es, 6 darab E170-es, 3 darab E175-ös és 26 darab ERJ145-ös típusa van. Miközben a teljes latin-amerikai térséget tekintve, ahová 2005-ben szállított először E-Jetet az Embraer, hét ország nyolc légitársasága üzemelteti a típuscsaládot, amivel a 130 ülésesnél nem nagyobb kereskedelmi gépek kategóriájában a gyár piacvezető, 70%-os a részesedése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy közép-európai légitársaság indított

Tíz éve, amikor az Embraer átadta az első E-Jetet, egy európai légitársaság, a LOT Polish Airlines kezdte el üzemeltetni a típust. Az akkor még fiatal gépcsalád azóta szép utat járt be, ma már 45 országban összesen 65 légitársaság rendelkezik a négy közül valamely E-Jet szériával, a világpiacon is igen jelentős, 62%-os részesedést szerezve az értékesítésekből, amelyet a gyáriak reményei szerint még tovább tudnak növelni a E-Jet legújabb, második generációs típusaival, az E-Jet E2 szériával. A tavaly júniusban indított program a tervek szerint négy év múlva ér el a forgalomba bocsátáshoz.

Az ezredik E-Jetet tavaly ősszel adta át az Embraer, egy amerikai légitársaságnak. (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

Az ezredik E-Jetet tavaly ősszel adta át az Embraer, egy amerikai légitársaságnak. (Fotó: Embraer)

A típusváltozatokat illetően az E190-E2 forgalomba állítása lesz az első, várhatóan 2018-ban, az E195-E2 2019-ben és végül a legrövidebb törzsű E175-E2 2020-ban kerülhet a légitársaságokhoz, amiből azonnal kitűnik, hogy a jelenlegi kínálat E170-es modellje nem lesz része az E2 generáció választékának.

Az ezredik E-Jetet egyébként 2013 szeptemberében adta át az Embraer, akkor az amerikai Republic Airways-zel ünnepeltek közösen.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!