Az Airbus Helicopters első modernizált EC135 T3/P3 helikoptere az Aiut Alpin Dolomites magashegyi mentőszervezetnél áll szolgálatba. Hasonló típust választott nyári tenderén a Országos Mentőszolgálat is. A világ legújabb könnyű kéthajtóműves forgószárnyasa, az Airbus Helicopters továbbfejlesztett EC135 T3/P3-asa az Aiut Alpin Dolomites, az észak-olaszországi alpesi mentőszervezet kötelékében kezdi üzemelését.

Az Aiut Alpin Dolomites szolgálata számára igen hasznosak az Airbus Helicopters sokoldalú EC135 legújabb változatának fejlesztései. Ezek közül a legfontosabb a teljesítmény-tartalék, aminek révén megnövelhették a repülésbiztonsági és manőverezési határértékeket; a javított repülési tulajdonságok magashegyi és magas hőmérsékletű környezetben, és a 2980 kilogrammra emelt maximális felszálló tömeg.

A modernizált EC135-ös két változatban is beszerezhető a beépített hajtóművek szerint: vagy mint EC135 T3-as a Turbomeca Arrius 2B2 „Plus” hajtóművekkel, vagy mint EC135 P3 a Pratt & Whitney Canada PWC 206B3 hajtóművekkel.

EC135 T2 (Fotó: Airbus Helicopters) | © AIRportal.hu

EC135 T2 (Fotó: Airbus Helicopters)


„Az EC135 T3/P3 az Airbus Helicopters erős elkötelezettségét mutatja abban, hogy folyamatosan javítsa termékeit, tovább növelje annak a helikoptercsaládnak a képességeit, amely világszerte komoly referenciával rendelkezik a légimentő-szolgálatoknál, a rendvédelmi erőknél, és más kritikus feladatkörökben” – mondta Wolfgang Schoder, az EC135-öst Donauwörth-i ipari központjában építő Airbus Helicopters Germany elnöke.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Aiut Alpin Dolomites önkéntes hegyimentő szolgálat, amely évenként 700 légi bevetést hajt végre, gyakran nagyon nehéz és veszélyes körülmények között, az EC135 T3-as konfigurációt választotta. A szervezet jelenleg egy EC135 T2-est használ, amelyet sokszor meredek hegyoldalakon, a Dolomitok síterepein vetnek be. Az Aiut Alpin Dolomites ugyanakkor olyan speciális eseményeknél is felkérést kap sürgősségi és mentőfeladatokra, mint az autóversenyek.

„Az EC135 T3 továbbfejlesztett képességei rendkívül meggyőzőek” – mondta Raffel Kostner, az Aiut Alpin Dolomites egyik alapítója az új helikopter bemutató repülése után. „A gép rengeteg teljesítmény-tartalékot biztosít a mentőalakulatoknak, és javultak a paraméterei a nagy magasságban végrehajtott bevetéseknél, amelyek a szolgálatunk tevékenységének fontos elemei.”

Az EC135 T3 fejlesztései a nagyobb főrotortól és a modernizált szoftverrel működő digitális hajtóművezérléstől (FADEC) az integrált avionikáig terjednek, beleértve a navigációt és a kommunikációs rendszert. A szemmel látható változások közé tartozik, hogy már nincs szükség a vízszintes vezérsíkot lezáró lapidomokra, amelyeket a korábbi EC135-ösökre szereltek, átalakították a hajtóművek beömlőit és új, kisméretű faroktartó ütközésvédőt használnak a gépen.

Az Aiut Dolomites EC135 T3-asait az Airbus Helicopters új, opcionálisan rendelhető padlózatával szerelték fel, amit a sürgősségi mentőfeladatokra alakítottak ki, és ami szükségtelenné teszi a második padlóréteget, ezzel pedig súlyt takarít meg.

Az Airbus Helicopters csaknem 1200 EC135-öst adott át vásárlóinak szerte a földgolyón, amelyek mostanáig több mint 3 millió órát repültek. A teljes flotta egynegyedét használják légimentő feladatkörben.

Az Aiut Alpin Dolomites önkéntes szervezet, amely hegyimentő feladatokat lát el az Onlus (Authorities of Social Economic Utility Registrar) keretei között. A szervezet 17 külön hegyimentő csoportból áll, amelyek leginkább a Dolomit hegység Ladin-völgyi régiójában működnek. A szervezetet hivatalosan 1990-ben hozták létre, azóta tízezernél is több bevetést hajtott végre a hegymászók és síelők mentésére, de a szervezet ugyancsak vállal kitelepüléseket, légimentő feladatokat, baleseti bevetéseket és egészségügyi szállítást Olaszországban és a határokon túl is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!