Hivatalosan is bejelentette a Qatar Airways, hogy december 13-án, szombaton készül átvenni Toulouseban az első Airbus A350-900XWB típusú utasszállító repülőgépét. A katari A350-es 283 üléses lesz, és a jövő év elején az útvonalhálózat frankfurti járatán kezdi meg menetrendszerű szolgálatát.

Az egyik legújabb fotó a Qatar leendő első A350-900-as gépéről. (Forrás: Qatar Airways) | © AIRportal.hu

Az egyik legújabb fotó a Qatar leendő első A350-900-as gépéről. (Forrás: Qatar Airways)

Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója szerint az első A350-es átvétele, mint a típus indító légitársaságának nagy várakozásokkal teli esemény a Qatar Airways flottatörténetében, amelynek idén ez már a második nagy pillanata lesz, az A380-as bevezetését követően.

A Qatar Airways nemcsak az első, hanem egyben az egyik legnagyobb üzemeltetője is lesz az A350-es gépcsaládnak. Az ötcsillagos légitársaság összesen 80 darabot rendelt a flottája számára az új eXtra-Wide-Body Airbusból. Az elsőként forgalomba álló A350-900-asból 43, míg a még hosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló A350-1000-esből 37 darabra szólóan.

Az eredeti szerződés még a legrövidebb törzsű 800-as szériára is igényt formált, de időközben a vezetés úgy döntött, nincs szüksége a legkisebb A350-es variánsra, amelynek programját az idén egyébként – kellő megrendelés hiányában – végül le is állította az Airbus. A Qatar az addig érvényben lévő 20 darab A350-800-asra szóló rendelését a nagyobb szériákra konvertálta. Hármat az A350-900-asra és tizenhetet az A350-1000-esre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Qatar Airways A350XWB sneak peak


Forrás: Qatar Airways YouTube Csatorna

A katariak legújabb koncepciója szerint minden gépüket – kivéve a kétszintes A380-800-ast – kétosztályos fedélzettel konfigurálnak, így az A350-esek is Business és Economy ülésekkel fognak üzemelni. Az üzleti osztályra 36, míg a turistára 247 ülést telepítve, amivel a típus járatonként összesen 283 utast vehet fedélzetére – ahogy azt idén októberben a nagyközönség elé tárták a tervezett első menetrendszerű célpont, Frankfurt megnevezésével együtt. A német nagyvárosba januártól közlekedik az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típusa, az első lépcsőben napi egyszer, majd kicsivel később már naponta kétszer.

A jövő hét szombaton átadásra kerülő első sorozatgyártású, MSN6 számú A350-900XWB október 15-én teljesítette szűzfelszállását, és A7-ALA lajstrommal fog a Qatar gépparkjába kerülni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!