Az orosz helikopter gyártó és fejlesztő konzorcium, a Russian Helicopters tesztpilótája, Salavat Sadriev kapitány emelte magasba a Mi8/17-es alapjain fejlesztett modern avionikával és hajtóművekkel szerelt forgószárnyast.

A Mi-171A2 első felszállása a várakozásoknak megfelelően zajlott, elsősorban a gép lebegési tulajdonságait és a repülés közbeni viselkedését vizsgálták. A helikopter rakterében az ilyenkor szokásos repülési paramétereket ellenőrző számítógépek kaptak helyet.

A gyártó új üdvöskéje a Mi8/17 páros bázisára épülve, de a modern kor követelményeinek megfelelő műszereket és erőforrásokat kap. A pilótafülke egy fejlett KBO-17 típusú „glass-cockpit” rendszerű avionikát kap, amelyhez egy PKV-171A digitális robotpilóta kapcsolódik. A hajtóművek Klimov VK-2500PS-03 típusúak, ezeket a BARK-6V-7C digitális hajtómű vezérlő és felügyelő rendszer szabályoz, az adott repülési paramétereknek megfelelően.

A többfeladatú közepes méretű helikopter ötágú kompozit rotorlapátokat kapott, a farokrotor szintén kompozit technológiájú és „X” alakú. A protopéldány első repülése során mért adatok szerint 20 százalékkal nagyobb cirkáló sebességre képes, mint elődjei és a maximális sebessége 280 Km/óra, amely szintén 20 százalékos növekedést jelent.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helikopter 24 fő vagy 4 tonna rakomány szállítására képes, a belső tér kialakítása lehetővé teszi a gyors konfigurálást utas vagy teherszállító üzemre.

Az első prototípus repülő laboratóriumként üzemel majd és hamarosan csatlakozik hozzá a második berepülő példány, amely már az összeszerelés fázisában van a Moszkva melletti Mil gyártóbázison. A kettes számú gép fő feladata a függesztett teherrel való repülési tulajdonságok vizsgálata lesz. A légkondicionáló rendszer, a 97 százalékos hatékonyságú porszűrő rendszer és az energia elnyelő utasülések teszteléséhez is a kettes számú protopéldány nyújt segítséget.

A Mi-171A2 közvetlen vetélytársai közé sorolható az Airbus Helicopters EC225-ös és az amerikai Sikorsky S-92-es, amelyek méretben és teljesítményben is hasonlóak az orosz típushoz. A gyártó éppen ezért a nyugati piacokon egyelőre nem kívánja értékesíteni a típust, ehelyett a belföldi felvevőpiacra koncentrál, ahol a külföldi gyártók típusai kisebb eséllyel indulnak. A Mi-171A2 2015-ben kaphatja meg az orosz típusbizonyítványát, mely a belföldi szállítások megkezdéséhez bőven elegendő.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!