Változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban a Wizz Air, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak – adta hírül közleményében a légitársaság.

A WIZZ szolgáltatásokat, úgy mint a helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi.

A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság barátságos szolgáltatást megkövetelő normáinak, tükrözve a Wizz Air filozófiáját, amelynek értelmében az utasokat gondtalan utazási élmény várja útjuk során.

Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.

Reagált a BUDPORT: A Wizz Air múlt héten még díjat adott 2014. évi tevékenységének elismeréseként ma felfüggesztett alvállalkozójának.

A BUDPORT csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységét. A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptunk arra vonatkozóan, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végeztük az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen a mai napig, a Wizz Air szerint eredményesen. A légitársaság a múlt hét folyamán adta át részünkre azt a díjat, a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja. A BUDPORT teljes közleménye itt olvasható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasoknak élvezetes, gondtalan utazási élményt kell kapniuk

“A Wizz Airnél büszkék vagyunk rá, hogy alacsony viteldíjainknak köszönhetően egyre több és több ember számára válik elérhetővé a légi közlekedés, miközben odafigyelünk az utasaink visszajelzéseire is annak jegyében, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat és eljárásainkat” – mondta Diederik Pen, a Wizz Air üzemeltetési igazgatója.

“Úgy gondoljuk, az utasoknak csak azért kell fizetniük, amit valóban igénybe vesznek, fogyasztanak vagy szállítanak, miközben élvezetes, gondtalan utazási élményt kell kapniuk. Az utasainktól érkező panaszok arra sarkalltak minket, hogy felülvizsgáljuk a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren.

Földi kiszolgáló partnerünket, a Malév Ground Handlinget felszólítottuk, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát.

Most azon dolgozunk, hogy alternatív megoldásokat dolgozzunk ki annak érdekében, hogy fejlesszük a repülőtéri élményt, amelyet szabályzatunk betartatásakor tapasztalnak utasaink.

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk és fejlesszük a fogyasztói élményt, ezért felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből.

Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak” – tette hozzá Diederik Pen.

Több internetes blog-poszt is savazta a múlt héten a Wizz Air-t a poggyászkezelési gyakorlata miatt

Mint ismeretes az elmúlt hetekben több blogbejegyzés született a Wizz Air alvállalkozójának tevékenységével kapcsolatban, a bejegyzésekben és azok kommentjeiben számos panasz került nyilvánosságra a BUDPORT tevékenységével kapcsolatban. A panaszok első sorban a fedélzetre felvihető ingyenes (kis kézicsomag) és fizetős (nagy kézicsomag) kezeléséből adódtak. A bejegyzések alapvetően nem a csomag szabályzatot, hanem annak rugalmatlan kezelését kritizálták. A cikkek és a kommentelők olyan eseteket emeltek ki, amikor a poggyászok csak a fogantyújuk vagy kerekük miatt nem fértek bele a csomagok méretének meghatározására szolgáló fémketrecbe.

A Wizz Air 2012. októberében vezette be új kézipoggyász szabályzatát. Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója 2012. október 3-án jelentette be egy sajtótájékoztató keretében, hogy az utasoknak a kisméretű kézipoggyászukért (maximum 42x32x25cm) továbbra sem kell fizetniük, ám a nagyméretű kézpoggyászokért (maximum 56x45x25cm) számukra 2750 forintot számítanak fel (a bejelentés óta a díjak már megemelkedtek). A BUDPORT többek közt ezen szabályzat betartását ellenőrzi a budapesti repülőtéren, valamint a Wizz Air extra szolgáltatásait értékesíti.

A légitársaság üzleti feltételei, egészen pontosan a WIZZ AIR HUNGARY LTD. LÉGI SZEMÉLY- ÉS POGGYÁSZFUVAROZÁSI ÜZLETSZABÁLYZAT 14. cikk 1.3 pontja (mely a fenti linken elérhető) a kézipoggyászok méretével és azok elbírálásával kapcsolatban meglehetősen egyértelműen fogalmaz:

Forrás: Wizz Air Üzletszabályzat | © AIRportal.hu

Forrás: Wizz Air Üzletszabályzat


A Wizz Air mostani lépése igencsak meglepő annak fényében, hogy éppen a múlt héten avatták fel ünnepélyesen, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter jelenlétében a Wizz Air ügyfélszolgálati és jegyértékesítő pultját a 2B terminálon, melyet a BUDPORT üzemeltet. – a szerk.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!