Hozzálátott a Boeing dél-karolinai gyártósora az első itt készülő hosszított törzsű Dreamliner, a 787-9-es végszereléséhez. Az amerikai repülőgépgyár North Charleston-i csapata november 22-én a törzsszekciók összeillesztésével kezdte meg a munkát, amivel csatlakoztak az everetti sorhoz, ahol az eddig átadott első 9-es szériájú 787-esek készültek.

A Boeing South Carolina, ahol eddig csak 787-8-asok készültek, november 22-én látott neki az első 787-9-es végszerelésének. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Boeing South Carolina, ahol eddig csak 787-8-asok készültek, november 22-én látott neki az első 787-9-es végszerelésének. (Fotó: Boeing Company)

A North Charlestonban készülő első Boeing 787-9-est az amerikai United Airlines fogja flottájába venni, amelynél már szolgálatban van a kisebb, 8-as széria, sőt a leghosszabb törzsű, 10-es Dreamlinernek is üzemeltetője lesz, mindhárom alváltozat esetében első amerikai légitársaságként.

Jack Jones, a Boeing South Carolina igazgatója a mérföldkőnek számító esemény kapcsán elmondta, csapatuk nagyon jól felkészült és alig várja az első 787-9-es elkészültét. Nyilatkozata szerint a végszerelés megkezdése is azt bizonyítja, hogy a létesítmény jól teljesít és látja el feladatát, a rábízott 787-8-as, valamint 787-9-es típusok építését. Hát még, ha azt vesszük figyelembe, amiről az igazgató most nem beszélt, de július vége óta tudható, a Boeing vezetése a dél-karolinai üzemre bízta a 787-10-es gyártását is, amely a prototípus végszerelésével várhatóan 2017-ben veszi kezdetét.

Boeing 787-9 adatok

Utaskapacitás: 280 fő (16%-kal több, mint a 787-8-asé)
Hatótáv: 8300 tengeri mérföld (15,372 kilométer)
Törzshossz: 63 méter
Szárnyfesztáv: 60 méter
Magasság: 17 méter
Utazósebesség: 0.85 Mach
Maximális felszállósúly: 252.6 tonna

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első felszállás: 2013. szeptember 17.
Típusenegedély megszerzése: 2014. június 13.
Az első átadás: 2014. június 30.

Az első 787-9-es prototípus építését az everettiek kezdték meg 2013 májusának végén. Az indító légitársaság Air New Zealand pedig ünnepélyes keretek között idén július elején kapta meg az első gépét. Az alaptípusnál hat méterrel hosszabb törzsű 787-9-es akár negyvennel több utast is fedélzetére vehet, míg hatótáv teljesítménye 450 tengeri mérfölddel (830km) tesz túl a 787-8-asén. Az üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátás terén egyaránt 20-20%-kal kedvezőbb az üzemeltetése a mai kategóriatársakhoz képest. Az aktuális listaárak szerint egy darab 787-9-es 257.1 millió dollárba kerül.

Az amerikai repülőgépgyár összesen három végszerelősoron készít Boeing 787-es Dreamlinereket, az everetti és North Charleston-i mellett az előbbi helyszínen felállítottak egy ideiglenes, ún. tehermentesítő sort is, amely a gyártás felfuttatását szolgálja.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!