Az Air France 2015 nyarától elindítja saját, elsősorban két célállomás közötti (point-to-point) járatainak lebonyolítására alkalmas fúziót, mely a 2013 januárjában útjára indult HOP! regionális leányvállalattal fog összeolvadni, és az új HOP! Air France márkanév alatt veszi fel a versenyt az egyre erősödő európai low-cost cégekkel.
Zuhant az Air France – KLM csoport pénzügyi eredménye
Az új elképzelés azokon a javaslatokon alapszik, melyek Frédéric Gagey-hez, a francia nemzeti légitársaság elnök-vezérigazgatójához lettek eljuttatva 2014. június 30-ig.
A tervek szerint minden egyes piacon külön-külön kell személyre szabni a gazdasági modellt, és az aktuális kereslethez igazítani a felkínált szolgáltatásokat, mivel ez a kulcsa a biztos bevételszerzésnek.
A 2015-ös nyári szezontól induló régi-új márkanév elsődleges célja a cégcsoport számára történő nagyobb bevételtermelés lesz amellett, hogy az új rövidtávú járatok újból rentábilisak lehessenek, legkésőbb 2018 nyarától.
Minden ehhez hasonló együttműködésnél kritikus pont a vállalat felépítésének egyszerűsítése, és a munkatársak számának módosítása, de Lionel Guérin, a HOP! vezérigazgatója kihangsúlyozta, hogy a már korábban említett point-to-point utak értékesítői, valamint a regionális viszonylatokért felelős csapatok összevonásra kerülnek ugyan, de ez semmiben nem fog megnyilvánulni, csak abban, hogy a két csoport egy irodában fog majd dolgozni.
Arról egyelőre nincsen információnk, hogy az egyesítés után miként fog bővülni a leányvállalat gépparkja, de feltételezhető, hogy az Air France kisebb gépeinek egy részét fogják majd a bővítéshez felhasználni. Ebben az esetben viszont kérdéses az is, hogy bevezetésre kerül-e egy újabb dizájn, vagy a francia cégóriás megtartja a már jól ismert festésmintát.