A dél-amerikai kereskedelmi repülés soha nem látott fejlődésen megy keresztül a következő években, és bár a gazdaság az előrejelzések szerint 3,8 százalékkal növekszik majd évente, a repülés iránti igény 7 százalékkal növekedhet – vélte Simon Newitt, a brazil Embraer regionális repülőgépgyártó alelnöke.

Az Aerolíneas Argentinas regionális leányvállalata, az Austral flottája is Embraer típusokból áll. (Fotó: Embraer) | © AIRportal.hu

Az Aerolíneas Argentinas regionális leányvállalata, az Austral flottája is Embraer típusokból áll. (Fotó: Embraer)

A cég honlapján olvasható közlemény szerint Latin-Amerikának 2034-ig hétszáz 70-130 székes regionális repülőgépre lesz szüksége. Az új gépek 63 százaléka a bővítést, 37 százalék a régi flotta lecserélését szolgálja. Ebben a szegmensben az Emraer az E-Jet típuscsaládot kínálja, ezeket 45 ország 65 légitársasága üzemelteti.

A Sao Jose dos Camposban bejegyzett brazil Embraer 1969-óta gyárt legfeljebb 130 székes regionális gépeket, legsikeresebb típusa az ERJ-típuscsalád, amelyből 1996-os bemutatása óta 900-at adtak át.

A cég 19 ezer embernek ad munkát, legfrissebb pénzügyi jelentésük szerint 2014 harmadik negyedévét 1,23 milliárd dolláros árbevétel és 997 millió dolláros kiadás mellett 6,2 millió dolláros adózás utáni veszteséget könyveltek el. Az év első kilenc hónapjában az Embraer 4,2 milliárd dolláros árbevétel és 3,3 milliárdos kiadás mellett 252 millió dolláros adózott eredményről számolt be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!