Frankfurt helyett inkább New Yorkba repül Boeing 747-8 Intcercontinentaljával az Air China, a valaha épített legnagyobb utasszállító Boeing második üzemeltetője.

Az Air China első Boeing 747-8-asának felszállása a Boeing gyárból szeptemberben. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az Air China első Boeing 747-8-asának felszállása a Boeing gyárból szeptemberben. (Fotó: Boeing Company)

A BusinessTraveller magazin információi szerint a kínai légitársaság január 7-től állítja Peking és New York közötti járatára a legújabb szélestörzsű típusát, a Boeing 747-8-ast, amely – mint arról korábban az AIRportal.hu is beszámolt – eredetileg Frankfurtba közlekedett volna, mint első menetrendszerű célállomás.

Az Air China, amely szeptember végén vette át az első Intercontinentalját a típus első ázsiai üzemeltetője. Nemzetközi viszonylatban pedig a Lufthansát követően is még csak a második légitársaság, amelynek új generációs Jumbo, azaz Boeing 747-8I van a flottájában. Kína első számú légitársasága összesen hét darab ilyen Boeing óriást rendelt.

Az Air China konfigurációjában a fedélzet négy-osztályos elrendezésben összesen 365 utasnak biztosít férőhelyet. Az első osztályon tizenkét 1-2-1, a businessen ötvennégy 2-2-2 (fent a púpban és az orrban 2-2), a prémium turistán hatvanhat 3-4-3, és végül a hagyományos turistán kétszázharminchárom, ugyancsak 3-4-3 osztású, de keskenyebb támlájú üléssel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kínai légitársaság hetente tizenkét járatot üzemeltet Peking és New York JFK között, ennek több, mint a felén, hét járaton fog közlekedni a 747-8-as, a fennmaradó öt járaton pedig továbbra is a triplahetes Boeing 777-300ER-ek repülnek, amelyeken egyébként nincs prémium economy osztály.

Az egyik legexkluzívabb hely a gép fedélzetén a púpban és elöl az orrban elhelyezett business osztály ülései, itt csak 2-2-es a kiosztás. (Fotó: Air China) | © AIRportal.hu

Az egyik legexkluzívabb hely a gép fedélzetén a púpban és elöl az orrban elhelyezett business osztály ülései, itt csak 2-2-es a kiosztás. (Fotó: Air China)
A felső fedélzetre vezető lépcső minden 747-es generációnak egyik látványossága. (Fotó: Air China) | © AIRportal.hu

A felső fedélzetre vezető lépcső minden 747-es generációnak egyik látványossága. (Fotó: Air China)

Az egyelőre egyetlen másik 747-8I üzemeltetővel, a Lufthansával összehasonlítva: a német légitársaság gépei szintén négy-osztályos fedélzettel működnek. A Star Alliance közös szövetség révén az Air Chinával is partner Lufthansa azonban eredetileg három-osztályosan konfiguráltatta gépeit és csak idén kezdte el bevezetni a negyedik, prémium turista osztályt, amelyen 32 ülőhelyet kínálnak, vagyis kevesebbet mint a felét annak, amit az Air China.

A német légitársaságnál éppen most alakítják át a gépeket négy-osztályossá, mivel november 22-től már minden 747-8-assal teljesített útvonalon elérhetővé teszik a Premium Economy zónát, de ebből kifolyólag még nem mutat teljesen egységes képet a flotta üléstérképe. Az egyik legmegbízhatóbb, a SeatGuru.com adatbázisa szerint kétféle négy-osztályos Intercontinental van a Lufthansánál. Az egyiken 8 első-, 92 business-, 32 premium economy, és 208 economy ülés van (összesen: 340), míg a másikon 8 első-, 80 business, 32 premium economy, és 244 economy ülést telepítettek, összesen tehát 364-et.

Ami pedig Frankfurtot illeti, a német nagyváros nem marad újdonság nélkül. Januárban ugyanis, amikor a kínai 747-8-as érkezett volna, lesz egy másik nóvum is a palettán, a Qatar Airways Airbus A350-900XWB-je napi rendszerességgel várható Dohából.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!