Ismét turnézik az A350 eXtra-Wide-Body Airbus. Az európai repülőgépgyár legújabb szélestörzsű típusa a Távol-Kelet felé vette az irányt, hogy bemutatkozzon a régió öt országának, Dél-Koreának, Japánnak, Vietnámnak, Thaiföldnek és Malajziának.

A toulouse-i felszállás november 17-én. Az útvonalakat az MSN5-ös A350-900XWB prototípus teljesíti. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A toulouse-i felszállás november 17-én. Az útvonalakat az MSN5-ös A350-900XWB prototípus teljesíti. (Fotó: Airbus)

Miután a berepülési program véget ért, és az A350-900-asnak az EASA – Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, valamint az FAA – az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal típusengedélyei is megvannak, az Airbus egy bemutató útra indította az ötös számú (MSN5) prototípust.

A repülőgép, amely annak idején az Around the World útvonalpróbák teljesítője is volt még a berepülés során, november 17-én szállt fel Toulouseból és vette útját Ázsia távol-keleti térsége felé, ahol 11 napos látogatást tesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az irány korántsem véletlen, az Airbus nagyon is szándékosan irányítja a Távol-Kelet felé az A350-es első, a berepülést követő hivatalos bemutatkozó útját. Azon túlmenően, hogy ez az egyik legdinamikusabban fejlődő régió, az eddig befutott 750 darabos rendelésállománynak a harmada, vagyis mintegy 250 gép az itt működő légitársaságoktól, vagy lízingcégektől származik.

Economy Class ülések az A350-900XWB fedélzetén. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Economy Class ülések az A350-900XWB fedélzetén. (Fotó: Airbus)

Az A350-es első célállomása Szöul, majd következik Tokió, Hanoi, Bangkok és végül Kuala Lumpur, ahol november 28-án zárul a körút. Az Airbus ezúttal ezekben a városokban igyekszik rá felhívni a figyelmet, hogy a típus milyen kiváló képességekkel rendelkezik mind az üzemeltetési paraméterek, mind az utaskényelem terén.

Az MSN5 a prototípus flotta második teljesen kiépített fedélzettel rendelkező gépe, amelyet az Airbus két-osztályos elrendezésben, 42 üzleti és 223 turista osztályú utas-férőhellyel konfigurált, így a meghívottak az ülésektől kezdve a fedélzeti szórakoztató rendszeren át mindent ki tudnak próbálni, miközben a műszakiakra koncentrálókat az Airbus többek közt a 25%-os üzemanyag fogyasztási előnnyel igyekszik majd elkápráztatni, az A350-es ugyanis ekkora kedvezményt tud felmutatni a ma működő hasonló teljesítményű típusokhoz képest.

Az A350-900XWB indító légitársasága a Qatar Airways, amely várhatóan december első felében veheti át az első gépét. A katari légitársaság összesen 80 darab A350-est rendelt flottája számára, amelyből 37 darab a hosszabb törzsű, 1000-es szériára érvényes. A Qatar után a Vietnam Airlines következik, mint második üzemeltető. A Hanoi látogatás minden bizonnyal ennek is szól. A vietnámi légitársaság összesen 10 darab A350-900-asra írt alá szerződést, még 2007-ben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!