Kigördült a Royal Air Maroc (RAM) leendő első Dreamlinere. A marokkói nemzeti légitársaság az észak-afrikai, valamint a földközi-tengeri térség első Boeing 787-es üzemeltetője lesz.

A festőhangárból való kigördülést Tim Stake, Boeing fényképész örökítette meg. (Forrás: Royal Air Maroc) | © AIRportal.hu

A festőhangárból való kigördülést Tim Stake, Boeing fényképész örökítette meg. (Forrás: Royal Air Maroc)

A Royal Air Maroc, amelynek összesen öt darab Boeing 787-8-asra van érvényes rendelése, a decemberben esedékes átvételt követően jövő év elején készül forgalomba állítani legújabb szélestörzsű típusát, de addig az amerikai gyártó részéről még hátra van a berepülési program lefolytatása és a gépnek a megrendelő igényei szerinti felkészítése az átadásra.

A marokkói légitársaság a személyzetek gyakorlatszerzése érdekében először egy középhatótávú vonalon, Casablanca és a francia főváros, Párizs között vezeti be a Dreamlinert, január 8-tól. Az Orlyra közlekedő napi öt RAM összeköttetés közül a párizsi reptérre délután 15:15-kor érkező és onnan vissza Marokkóba 17:30-kor induló járatra szervezik a Dreamlinert a hét minden napján, egészen február végéig.

Az év második hónapjának 22. napjától a hosszú távú járathálózat is megkapja a 787-8-ast, elsőként Casablanca és New York JFK, majd március 29-től Casablanca és Montréal-Trudeau viszonylatai között. Később a nyár folyamán Algírba és a szaúd-arábiai Dzsiddába is terveznek Dreamlineres járatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A marokkói légitársaság a 787-es család 8-as szériáját választotta, két-osztályos fedélzeti elrendezéssel. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A marokkói légitársaság a 787-es család 8-as szériáját választotta, két-osztályos fedélzeti elrendezéssel.
(Fotó: Boeing Company)
Az első marokkói Dreamliner CN-RGB lajstrommal áll szolgálatba. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az első marokkói Dreamliner CN-RGB lajstrommal áll szolgálatba. (Fotó: Boeing Company)

A Kennedy repülőtérre közlekedő járatokon a Dreamliner a flotta Boeing 767-300ER típusait váltja, amelyekből összesen négy darab működik. Mindegyik lízingelt gép, hármat a GECAS, míg egyet az ILFC biztosította konstrukció keretében bérel a légitársaság.

A Boeing 787-esek fedélzetét a Royal Air Maroc két-osztályos elrendezésben konfiguráltatja, 18 férőhelyet biztosítva a business és 256-ot az economy osztályokon, vagyis a marokkói Dreamliner összesen 274 utast szállíthat egy-egy járaton.

A Royal Air Marocnak összesen 5 darab Boeing 787-8-as Dreamlinerre van foglalása. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Royal Air Marocnak összesen 5 darab Boeing 787-8-as Dreamlinerre van foglalása. (Fotó: Boeing Company)

Az afrikai kontinensen a Royal Air Maroc a harmadik Dreamliner üzemeltető lesz, az első ugyanis az Ethiopian Airlines volt, amely szintén két-osztályos elrendezésben összesen 270 üléses kivitelben működteti gépeit, és a Kenya Airwaysnek is vannak 787-8-asai, ugyancsak kétféle komforzónát kínálva, méghozzá igen tágasan berendezve, egy gépen összesen 234 utasnak férőhelyet biztosítva.

Az viszont tény, hogy az észak-afrikai Magreb-régióban és a Földközi-tenger vidékén, beleértve az európai oldalt is, más légitársaságnak még nincs Dreamlinere.

A Royal Air Maroc 1957 óta működő légitársasága a Marokkói Királyságnak. Flottája jelenleg 42 darab repülőgépet számlál, 37 darab Boeing 737-est, amelyből már csak egyetlen darab nem Next Generation szériájú, 1 darab Boeing 747-400-ast és 4 darab Boeing 767-300ER-t.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!