Csökkentett tolóerejű felszállási módra kapott kiegészítő típusengedélyt a Superjet 100, az orosz Szuhoj repülőgépgyár regionális utasszállító típusa, amelynek működtetése így egy újabb kedvező feltétellel bővült.

Felszállás közben az egyik Superjet prototípus. (Fotó: SuperJet International) | © AIRportal.hu

Felszállás közben az egyik Superjet prototípus.
(Fotó: SuperJet International)

Az orosz repülőgépgyár bejelentése szerint az elérhetővé vált üzemmóddal alacsonyabb fordulatszám és turbina gázhőmérséklet teljesítménnyel is végre lehet hajtani felszállásokat, amellyel csökkenthető a hajtóművekre rótt terhelés. Ezzel növelhető az élettartamuk, az üzemeltetők pedig a kedvezőbb karbantartási költségekből húzhatnak hasznot.

A csökkentett tolóerejű felszállási mód alkalmazását a típusengedély kétezer méteresnél hosszabb futópályákon történő nekifutáshoz teszi lehetővé, ami alapvető feltétele annak, hogy a pilóták ne a maximális teljesítmény igénybevételével végezzék a felszállást.

A gyáriak által a Moszkvához közeli Zsukovszkij légibázison lefolytatott tanúsító eljárást a 95003 gyári számú, az első felszállását 2008 decemberében teljesített Superjet 100 prototípussal végezték. A berepülő pilóták összesen huszonkét, különböző tolóerő teljesítményen végrehajtott repüléssel tesztelték a rendszerek megbízható, stabil működését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az idei évben a Superjet-program több finomítással, a forgalomba vezetéskor még nem rendelkezésre álló képességgel igyekezett felvértezni a típust annak érdekében, hogy annak felhasználhatósági köre a légitársaságok megnyerése, új megrendelések érdekében szélesedjék. Az elmúlt hónapokban az SSJ-100-as jogosítást szerzett keskeny, akár mindössze 30

A csökkentett tolóerejű felszállás feltétele, hogy a futópálya legalább két kilométer hosszú legyen. (Fotó: SuperJet Inernational) | © AIRportal.hu

A csökkentett tolóerejű felszállás feltétele, hogy a futópálya legalább két kilométer hosszú legyen.
(Fotó: SuperJet Inernational)

méter széles futópályákról történő fel-, és leszállásra, valamint az ICAO CAT III/A szerinti landolás lehetősége is részévé vált a típus jellemzőinek.

A Szuhoj Superjet 100-as, mint az orosz polgári célú repülőgépgyártás legújabb típusa 2008 májusában teljesítette első felszállását, forgalomba elsőként 2011 áprilisában az örmény Armavia légitársaság állította.

Legnagyobb üzemeltetői az Aeroflot, orosz nemzeti, valamint az Interjet, mexikói diszkont légitársaságok. A Superjet kizárólagos hajtómű szállító partnere a francia-orosz PowerJet, amely a SaM146 típusú erőforrást biztosítja a Szuhoj végszerelő sora számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!