A Ryanair első embere, Michael O’Leary csütörtökön Pozsonyban jelentette be sajtótájékoztatóján a 71. európai bázis megnyitását.Az ír low-cost társaság 2015 márciusától fog kettő darab, egyenként 189 utas szállítására alkalmas Boeing 737-800-as repülőgépet a pozsonyi Milan Rastislav Štefánik repülőtérre telepíteni, ahonnan a géppár heti 60 járatot fog teljesíteni, összesen 16 desztinációra Európa-szerte.
Rástartol az üzleti utasokra a Ryanair
O’Leary: ki jevet a végén? – a vezérigazgató jövendölése
A célállomások között szerepel a Ryanair két legnagyobb bázisa, a London mellett fekvő Stansted repülőtér, ahová napi szinten két járatpár lesz, míg Dublinba napi 1-szer fordulnak meg a gépek. A másik londoni repülőtérre, azaz Lutonra heti négyszer lehet majd repülni Pozsonyból, csak úgy mint Rómába és Milánóba.
Hetente háromszor közlekednek majd a gépek Birmingham, Brüsszel, Liverpool, Madrid és Párizs városába, melyek közül a spanyol fővárosba induló járat lesz az egyetlen olyan útvonal, mely eddig nem szerepelt a fapados cég jarathálózatán.
Alghero, Barcelona, Edinburgh, Malaga, Palma de Mallorca, valamint Trapani pedig hetente kettő alkalommal lesz elérhető Pozsonyból.
Michael O’Leary állítása szerint az új bázis megnyitása körülbelül 1000 új munkahelyet fog majd teremteni a régióban, sőt azt is hozzátette, hogy a nagy beruházástól már az első évben nagyjából egymillió utasra számít a legújabb bázison.
A pozsonyi légikikötő forgalma hosszú évek stagnálása után lendülhet fel a 2015-ös évben. Amint arról korábban beszámoltunk, az arab flydubai légitársaság 2014 októberében jelentette be, hogy decembertől összeköttetést létesít a szlovák főváros és Dubai között.
Hozzá kell tenni, hogy az ír low-cost megjelenése a pozsonyi reptér viszonylatában ugyan hatalmas fejlődésnek számít, de a low-cost légitársaság agresszív üzletpolitikájának és jó tárgyalási pozíciójának köszönhetően nyilvánvaló, hogy a lehető legminimálisabb bevételt hagyja majd a pozsonyi repülőtér-üzemeltető és az ottani földi kiszolgálócégek zsebében. A Ryanair eddig is jelenetős részét képviselte a pozsonyi repülőtér forgalmának, bár voltak időszakok – főleg a téli menetrendben – amikor az ír fapados drasztikusan visszavette a járatok számát a szlovák főváros repülőteréről. Arról nem szólt a cég közleménye, hogy a Ryanair a bázisnyitás érdekében kapott-e bármilyen támogatást vagy kedvezményt a szlovák államtól.
A Ryanair pozsonyi bázisnyitása első sorban az eddig a bécsi repülőtérről repülő, osztrák, low-cost járatokat kedvelő utasok számára jelenthet alternatívát, a Bécs – Pozsony közti kis távolság és a két repülőtér közti jó vasúti és közúti összeköttetések miatt. Emellett az észak-nyugati magyarországi megyékben élő magyar utasoknak is jó alternatívát jelenthetnek a pozsonyi Ryanair járatok Budapesttel és Béccsel szemben.