Az utasforgalmat tekintve nőtt az Air France-KLM csoport kapacitása, forgalma és terhelési tényezője is. A Transavia fejlődése is gyors ütemben folytatódott októberben. A KLM 800 rajongó bevonásával „nyugdíjazta” McDonnell Douglas MD-11 típusú utasszállító repülőgépeit. A november 11-ére szervezett három „Búcsú Járatra” percek alatt elfogytak a jegyek. A KLM 1993-tól napjainkig tíz MD-11-est működtetett – adta hírül közleményében a légitársaság.

Az utolsó menetrendszerű KLM MD-11-es teljesítette járat ünnepélyes fogadása Amszterdamban október 26-án. (Fotó: KLM Royal Dutch Airlines) | © AIRportal.hu

Az utolsó menetrendszerű KLM MD-11-es teljesítette járat ünnepélyes fogadása Amszterdamban október 26-án.
(Fotó: KLM Royal Dutch Airlines)

Az Air France-KLM hosszú távú járatainak forgalma 2014 októberében 2,1 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy 6,9 millió utas választotta az Air France – KLM gépeit. Az amerikai kontinens kapacitása 7,2 százalékkal növekedett, a latin-amerikai térség népszerűségének köszönhetően. A Transavia kiemelkedően teljesített októberben: 1 millióan utaztak a légitársasággal, ami 17,9 százalékos növekedést jelent. Franciaországon belül is folyamatos fejlődést mutat a Transavia. Az egy tonnakilométerre jutó egységbevétel (RATK) alacsonyabb értéket mutat, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

2014. október 26. a KLM életében egy korszak végét jelenti. A légitársaság ugyanis ezen a napon kivonta forgalomból szélestörzsű MD-11-es utasszállító gépeit. A Douglas repülőgépgyártó vállalat és a holland királyi légitársaság közötti partneri kapcsolat több mint nyolcvan évig tartott, ami egyedülálló a polgári repülés történetében. 1934 óta a KLM volt az egyetlen légitársaság a világon, amely az összes Douglas márkájú sorozatgyártott típust működtette, a DC-2-estől a DC-10-esig.

Az elmúlt néhány évben a KLM egy modern, hatékony üzemanyag-felhasználású, fenntartható flottát épített fel, amelybe az MD-11-es már nem illik bele. Ezért ezt a típust a Boeing 787-9 Dreamliner követi majd 2015-ben. A Dreamliner 294 utast képes szállítani, mintegy 30 százalékkal több üzemanyagot takarít meg, valamint kisebb a zaj- és a szén-dioxid kibocsátása is. Így járul hozzá a KLM egy fenntarthatóbb légiközlekedési ágazat létrehozásához. Az új Dreamlinerek megérkezéséig Airbus A330 és Boeing 777 típusok pótolják majd a nyugdíjba vonuló MD-11-eseket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

VIdeó az utolsó menetrendszerű KLM MD-11-es járatról. (Forrás: HD-Cockpit Scenes YouTube Csatorna)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!